کد خبر: ۲۱۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 20 April 2016


مديركل امور اقتصادي و دارايي البرز از تشكيل كميته اقتصاد مقاومتي در اداره كل خبر داد.

ابوالفضل فلاح روز چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل، به تقويت توليد داخلي، حل مشكل ركود، مهار تورم و رفع بيكاري پرداخت و افزود: اين كميته در دو حوزه مالي با سه زيرمجموعه حسابداري تعهدي، مشاركت عمومي و واگذاري ها، ستاد تجهيز و درآمد و حوزه اقتصادي است.

وي اضافه كرد: اين حوزه با دو زيرمجموعه اقتصادي، سرمايه گذاري و بهبود محيط كسب و كار و با هدف محقق نمودن سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي و اجرايي كردن محورهاي هفت گانه برنامه راهبردي وزارت امور اقتصادي و دارايي در راستاي افزايش ثروت آفريني تشكيل شده است.

وي گفت: سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري درخصوص اقتصاد مقاومتي، نقش مهم اقتصاد دانش بنيان دارد.

فلاح افزود: اقتصاد دانش بنيان بر اين نكته تاكيد دارد كه به كارگيري نيروي انساني متخصص ، بهره برداري از علم ، فن آوري و نوآوري در توليد كالاها و خدمات از ارزش افزوده بالايي برخوردار است.

وي سياست حمايت هدفمند از صادرات ،درون زا بودن و برون گرا بودن اقتصاد را دو رويكرد اساسي در اقتصاد مقاومتي ذكركرد .

فلاح خاطرنشان كرد : ما بايد بهره برداري از منابع دروني كشور را مدنظر قرارداده و نيز به اقتصاد بين المللي با هدف تامين سه شاخص بهره برداري از علم و تكنولوژي روز دنيا ، استفاده از سرمايه هاي خارجي و استفاده از بازار ساير كشورها توجه داشته باشيم .

وي همچنين به تدوين 12 برنامه در سطح ملي درخصوص اقتصاد مقاومتي اشاره و بيان كرد: وزارت امور اقتصادي و دارايي متولي اجراي 3 برنامه ازجمله شفاف سازي و سالم سازي اقتصاد، پيشبرد برونگرايي اقتصاد و مردمي كردن اقتصاد است .

وي يادآورشد همچنين برقراري انضباط مالي در بخش عمومي و قطع وابستگي بودجه به نفت،‌ارتقاي توان توليد ملي، توسعه ظرفيت توليد نفت و گاز و تكميل زنجيره پايين دستي و توسعه بازار و هدفمندي يارانه ها به عنوان دستگاه همكاراست .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار