مدیر توسعه صادرات استان‌های سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه 43 نمایشگاه بین‌المللی در کشور فعال است، گفت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استان بدون نمایشگاه کشور است.
کد خبر: ۲۱۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶ 25 April 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مهران حیدری ظهر امروز در کارگروه صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از سال 90 تاکنون هیچ بودجه‌ای تحت عنوان بودجه بلاعوض از فصل پنجم برای کمک به احداث سایت نمایشگاه‌ها و همچنین اعزام هیئت‌های تجاری به خارج از کشور اختصاص داده نشده است.

مدیر توسعه صادرات استان‌های سازمان توسعه تجارت کشور بیان کرد: تا قبل از سال 90 این مبلغ به استان‌ها اختصاص داده می‌شد اما در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل فعال نبودن بخش خصوصی از این بودجه استفاده نشد.

وی تصریح کرد: هدف سازمان توسعه تجارت کشور افزایش صادرات غیر نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد است و در صورت اختصاص اعتبارات و بودجه بلاعوض مبلغی در قالب توسعه صادرات برای این استان در نظر گرفته می‌شود.

این مسئول کشوری بیان کرد: به دلیل مشکلات مالی و اعتباری، فراهم نبودن زیرساخت‌های صادراتی در کهگیلویه و بویراحمد روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر در استان برگزار نمی‌شود و این موضوع تاسف‌آور است.

حیدری با اشاره به مشکلات سازمان توسعه تجارت برای اعزام هیأت‌های تجاری گفت: این سازمان در کمک به هیأت‌های تجاری برای سفر به خارج از کشور و رایزنی با هیأت‌های خارجی با مشکلاتی مالی و اعتباری مواجه است و استان‌ها خود باید در این زمینه مبلغی را اختصاص دهند.

مدیر توسعه صادرات استان‌های سازمان توسعه تجارت کشور از فعالیت 43 سایت نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی در سطح کشور خبر داد و عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که فاقد سایت نمایشگاه است و با گذشت یک دهه از آغاز عملیات سایت تاکنون پیشرفت قابل قبولی حاصل نشده است.

وی عنوان کرد: اتاق بازرگانی، اصناف، سازمان همیاری شهرداری و شرکت قبلی این نمایشگاه برای تکمیل سایت مشارکت داشته باشند.

این مسئول کشوری اضافه کرد: به جای اینکه شاهد احداث سایت نمایشگاه استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم شاهد نامه شکایت سازمان‌های مختلف از این سایت هستیم که این اتفاق انعکاس خوبی برای استان در مرکز کشور ندارد.

حیدری با بیان اینکه مکان مناسبی برای احداث سایت نمایشگاه در نظر گرفته شود، تصریح کرد: مکانی که قرار است سایت نمایشگاه در آن احداث شود باید شان و منزلت مخاطب حفظ و بهداشت و امنیت آن تأمین شود.

وی از افزایش بی‌رویه نمایشگاه‌ها در سطح کشور انتقاد کرد و یادآور شد: در برخی موارد دیده می‌شود کالاهایی که در نمایشگاه عرضه می‌شوند هیچ شباهت و هم‌خوانی با نام نمایشگاه ندارد.

این مسئول کشوری تصریح کرد: در صورتی که اعتباری به سازمان توسعه تجارت کشور اختصاص داده شود سهم استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار