حاکم ممکان اولین کاندیدایی بود که به مرحله دوم انتخابات مجلس ارومیه رسید و بعنوان پدیده انتخاباتی از او نام برده شد.
کد خبر: ۲۲۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲ 29 April 2016

حاکم ممکان


جوان پرس : مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های خوانندگان و مخاطبین عزیز می باشد که برای جوان پرس ارسال شده است و این رسانه هم بر اساس رسالت اطلاع رسانی خود نسبت به بازنشر آن اقدام می نماید.

امروزه در خاورمیانه بی ثبات شاهد ناامنی ناشی از اختلافات و دعواهای قومی و مذهبی هستیم. خوشبختانه ایران اسلامی چون جزیره ثبات در این منطقه اقوام و مذاهب مختلفی را در آغوش گرفته است. اما متاسفانه مدتی است در اثر برخی بی توجهی ها جریانات قوم گرا و پان در مناطق حاشیه ای کشور رشد بسزایی داشته اند و توانسته اند فضای رسانه های مجازی را به خدمت بگیرند و در راستای تحریک و تحریض اقوام و مذاهب دیگر گام بر می دارند که این رفتارها به زیان انسجام ملی و وفاق اجتماعی می انجامد.

 اکنون در آستانه انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ارومیه با عنایت به وجود دو کاندیدای کرد زبان و دو کاندیدای ترک زبان رفتارهای قوم گرایانه و صف بندی قومی خطرناکی را شاهد هستیم که یکی از ثمرات رشد قوم گرایی است و آسیب به وفاق اجتماعی و انسجام ملی را در پی دارد. در این راستا این برهه حساس و خطیر انتخابی عقلانی را می طلبد.
حاکم ممکان اولین کاندیدایی بود که به مرحله دوم انتخابات رسید و بعنوان پدیده انتخاباتی از او نام برده شد؛ چرا که کمتر کسی تا قبل از انتخابات نامی از این وکیل جوان شنیده بود و هم اکنون تبدیل به شخصیتی محبوب و مردمی شده که از بطن مردم برآمده و داستان زندگیش حاکی از رنجدیدگی و درک درد مردم است. کارگری در دوران جوانی تا فارغ التحصیلی از دانشگاه علوم قضایی قوه قضائیه و توفیق در آزمون وکالت را می توان نتیجه سعی و تلاش این پدیده انتخابات ارومیه دانست.
حاکم ممکان با گفتمان و مشی معتدل وارد گود انتخابات شد، همچنانکه به صراحت در بیانیه های متعدد ایشان به لحاظ اجتماعی و فرهنگی به زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر اشاره شده است و بارها بر وحدت حول مشترکات تأکید کرده اند و ترکیب اعضا و برنامه های ستاد تبلیغاتی شان نیز حکایت از گفتمان وحدت دارد. همچنین وی بعنوان یک کاندیدای اعتدالی در لیست احزاب مختلف حامی دولت قرار گرفته است و به لحاظ مشی سیاسی هم با اعتدالیون قرابت نزدیکی دارد و قطعا طبق امضای میثاق نامه اعتدال در مجلس حامی برنامه های دولت تدبیر و امید خواهد بود و جلوی هر نوع افراط گری در حوزه سیاسی خواهد ایستاد.
شرایط حاضر ارومیه با عطف توجه به وجود جریان های قوم گرا و خطر این جریانات برای امنیت و منافع ملی نیاز به وجود مسئولانی باریک بین را دو چندان می کند. قطعا با توجه به انتخاب مستقیم مردم و مبسوط الید بودن نماینده ضروری است که نماینده مردم ارومیه همچون دیگر مسئولان و حتی بیشتر از آن ها آیینه تمام نمای وحدت و نماد احترام به تنوع و تکثر باشد. از این رهگذر با مداقه جدی در رویه حاکم ممکان می توان به این نتیجه رسید که وی بعنوان حقوقدانی معتدل و معقول می تواند نماینده همه مردم ارومیه باشد و در راستای پیگیری مطالبات آنان بکوشد و همچنین شخصیت موقر،ادبیات فاخر و شجاعت مثال زدنی اش می تواند نمادی بارز از شخصیت مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی باشد
.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار