مدیر پایگاه پژوهشی منطقه تاریخی ، فرهنگی نیشابور گفت: پایگاه باستان شناسی شادیاخ كه در اثر طوفان در خردادماه سال ۹۳ آسیب دیده بود مرمت و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۲۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸ 13 April 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ابوالفضل مكرمی فر با اعلام این خبر گفت: این سایت باستان شناسی در خرداد ماه سال گذشته بر اثر طوفان آسیب دید كه مرمت آن با اعتباری بالغ بر یك میلیارد ریال از آبان ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و در اسفندماه ۹۳ به پایان رسید.

وی با بیان اینکه این سایت باستان شناسی در نیمه اول فروردین ماه سال جاری به بهره برداری رسید و مورد بازدید گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت ادامه داد: در این سایت هفت فصل كاوش انجام شده است كه شش فصل آن به سرپرستی رجبعلی لباف خانیكی و فصل هفتم به سرپرستی محمود بختیاری شهری انجام شده است.

مكرمی فر اضافه كرد: از مهمترین آثار به دست آمده مدر این سایت می توان به عناصر معماری مشتمل بر صحن، اسطبل، كارگاه عصاره كشی انگور، كارگاه شیشه گری، كارگاه آهنگری، مطبخ، انبار، تالار مركزی، حمام، هم چنین انواع گچبری ها، ظروف سفالی، قطعات شیشه و قطعات فلزی اشاره كرد.

مدیر پایگاه پژوهشی منطقه تاریخی، فرهنگی نیشابور در ادامه بیان کرد: در تعطیلات نوروز امسال ۵ هزار نفر از سایت باستان شناسی شادیاخ بازدید به عمل آوردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار