کد خبر: ۲۲۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 02 May 2016
مشاور وزیر کشور در امور بانوان با بیان اینکه متاسفانه وقتی صحبت از عدالت زنان و مردان می شود با واکنش های زیادی برخورد می کنیم، گفت: مطالبه ما عدالت در حوزه زنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، دکتر فهیمه فرهمندپور در جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان، اظهار کرد: تحقق نظام برنامه ریزی بهینه در استان با هدف توسعه و پیشرفت در راستای دستیابی به عدالت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تحقق عدالت یکی از ملاک های نظام برنامه ریزی است، افزود: عدالت در تمامی لایه های مختلف اجتماعی، جغرافیایی و در میان گروه ها و اقشار مختلف جامعه می تواند ظهور یابد.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان افزود: اگر نظام برنامه ریزی در راستای تحقق عدالت جهت گیری و مدیریت شود با کمترین مقاومت و بیشترین تایید همراه خواهد بود.

دکتر فرهمندپور با بیان اینکه متاسفانه وقتی صحبت از عدالت زنان و مردان می شود با واکنش های زیادی برخورد می کنیم، ادامه داد: ما هیچگاه از برابری زنان و مردان دفاع نکرده ایم و مطالبه ما عدالت در حوزه زنان است.

وی با بیان اینکه عدالت پیشانی دین ما و اصلی ترین جاذبه دعوت پیغمبر است، افزود: آموزه های دینی و پایه های بنیادین نظام فکری و معرفتی ما بر محوریت عدالت بروز می یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنامه ریزی معطوف به جنسیت در نظام برنامه ریزی وجود دارد، اضافه کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که ویژگی ها و اقتضائات ناشی از جنسیت در برنامه ها دیده شود. به دنبال تحقق نظام برنامه ریزی هستیم که خروجی آن منجر به دسترسی عادلانه همه آحاد جامعه از جمله زنان و مردان باشد.

وی با بیان اینکه بودجه نظام برای همه اقشار جامعه اعم از زنان و مردان است، گفت: متاسفانه در بیش از سه چهارم استان ها فاصله پوشش تحصیلی بین دختران و پسران داریم.

فرهمندپور با بیان اینکه بودجه ورزش برای بانوان و آقایان است، اما میزان دسترسی زنان به فضاهای ورزشی مناسب نیست، اضافه کرد: سهم نیروی کار زنان در کشاورزی 50 درصد است ولی سهم گردش مالی زنان کمتر از 10 درصد است و این به معنای تبدیل زنان به کارگران ساده است که از توان آنان در مزارع چای و شالیزارها استفاده می شود. در حالی که سهم آنان در گردش مالی اندک است.

وی با بیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج و آمار طلاق و کاهش ازدواج و زادولد از دغدغه های ما در حوزه بانوان است، عنوان کرد: اگر قرار است اتفاق خوبی در شاخص های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... بیافتد نباید سهم زنان را نادیده بگیریم.

مشاور وزیرکشور درامور بانوان با بیان اینکه وقتی اختصاص امکانات برای بانوان تشریفات تلقی می شود باید به دنبال کمپ ترک اعتیاد برای زنان باشیم، تصریح کرد: درنظر نگرفتن آموزش های مهارتی و کارآمد قبل از ازدواج برای زنان، بی شک افزایش آمار طلاق را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه علی رغم پیشرفت های چشمگیر زنان پس از انقلاب اسلامی، وضعیت کنونی زنان در جامعه امروز درخور شان آنان نیست، افزود: متاسفانه براساس شایستگی های زنان، حق و مطالبات آنان مبتنی بر عدالت خواهی بانوان تامین نشده است.

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه سهم زنان در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... قابل توجه و گفتگو است، ادامه داد: زنان نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، همانطور که زنان نقش مهمی در تولید محصول و ثروت ایفا می کنند، باید سهم آنان را از درآمد و بهره مندی از دستاوردها نادیده نگیریم.

وی با بیان اینکه باید به نقش زنان در توسعه توجه شود، تاکید کرد: وقتی سهم زنان را در برآیند توسعه نادیده بگیریم انگیزه آنان را برای نقش آفرینی کاهش می دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار