رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: همزمان با دهه فجر بیش از ۱۱۰ طرح کشاورزی بااعتباری بیش از یک هزار میلیارد ریال در این استان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲ 01 February 2015

به گزارش تسنیم، محمدمهدی قاسمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با دهه فجر 119 طرح کشاورزی بااعتباری یک هزار و 158 میلیارد ریال در استان فارس افتتاح می‌شود.

وی بابیان اینکه بخش بهبود تولیدات دامی با 41 پروژه بالاترین تعداد افتتاح پروژه را به‌خود اختصاص داده است افزود: 33 طرح در زیر بخش‌های آب‌وخاک و امور فنی مهندسی، 18 پروژه در صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، 9 طرح تولیدات گیاهی و 3 پروژه شیلات از دیگر طرح‌های افتتاحی دهه فجر جهاد کشاورزی استان فارس است.

قاسمی با اشاره به بهره‌مندی 4 هزار و 41 خانوار از این پروژه‌ها، عنوان کرد: 178 خانوار از افتتاح پروژه‌های بهبود تولیدات دامی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های مرتبط با امور عشایر استان فارس تصریح کرد: 12 پروژه مهم اداره کل امور عشایر بااعتباری بیش از 6 میلیارد و 150 میلیون ریال در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که در این راستا تعداد 331 خانوار از افتتاح این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی استان فارس از افتتاح 3 طرح در سازمان تعاون روستایی استان فارس خبر داد و گفت: برای این طرح‌ها بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شده که تعداد یک هزار و 800 خانوار از افتتاح این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی بابیان اینکه برای افزایش بهره‌وری از توانمندی‌ها و توسعه طرح‌های زیربنایی کشاورزی فارس به 2 هزار میلیارد 426 میلیون تومان اعتبار نیاز است افزود: در صورت تخصیص 2 هزار و 426 میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی، طرح‌های زیربنایی اراضی کشاورزی این استان عملیاتی می‌شود.

قاسمی بابیان اینکه حدود 25 درصد اشتغال مستقیم این استان در بخش کشاورزی است افزود: با احتساب فعالیت‌های جانبی، سهم اشتغال مستقیم و غیرمستقیم کشاورزی به حدود 40 درصد می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار