کد خبر: ۲۲۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 10 May 2016

حمید جهانبین معاون عزل شده توسط رئیس سازمان صنعت و معدن وتجارت پرده از نکاتی برداشت که در ادامه به تفصیل صحبت های ایشان می آید:
متاسفانه اقای دیودیده هماهنگ وهمگام بابرنامه هاوسیاستهای دولت تدبیر و امید نیست و از مدیران دولت احمدی نژاد و بازمانده ان دوره است.

photo_2016-05-08_02-13-17-190x190

با توجه به اینکه آقای زارعی نیز در ستاد آقای احمدی نژاد حضور داشتند چرا به حمایت ازایشان پرداختین در انتخابات؟ میشه به این موضوع خرده گرفت؟
قبول دارم اقای زارعی دریاسوج درستاد آقای احمدی نژاد حضورداشتند .و در انتخابات اخیر تصمیم مابه حمایت از ایشون بخاطر عدم راهیابی عناصر افراطی جبهه پایداری وحضور زارعی در لیست حزب اعتدال ومشی معتدلانه ایشون بود . و عدم حضور سید باقر موسوی ما را به این تصمیم واداشت.
در ان شرایط بین گزینه های ممکن آقای زارعی خیر الموجودین بودند.

آقای دیودیده هم عضو حزب اسلامی کار بودند و هستند و هم رییس دوره ای شورای هماهنگی بودند ایشون رویکرد اصلاح طلبی نداشتند به نظر شما؟
ایشون حزب اسلامی کار بودند که یکی از احزاب اصلاحات است و برای ما محترم است ولی درباره ریاست ایشون بر شورای هماهنگی و یک صحبتی هم که زیاد می شنویم اینکه ایشان بخاطر آقای زارعی از ریاست شورا استعفا دادند این صحبت کمی از سر بی اطلاعی است و این موضوع واقعیت نداره و دوره ریاست نوبه ای حزب ایشون تمام شده بود وطبق مصوبات شورای هماهنگی اصلاحات میبایست ریاست شورا به حزب دیگری واگذار میشد .
بهرحال به نظر من ایشان از مدیران بازمانده دوره احمدی نژاد بود (و تفسیر شما هم محترم است) اما اعطای پست کلیدی و مدیرکلی به نیروهای اصیل اصلاح طلب در دولت دوم آقای احمدی نژاد تقریبا کار نشد ودشواری بود!! در هرحال ایشون بدلیل اینکه در چند ماه اخیرسازمان ما مورد انتقاد نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی ،اصحاب رسانه ، استاندار محترم و مدیران ارشد ، کارآفرینان و تشکل های صنفی ،صنعتی وبازرگانی وکسبه ودارای وتجار وبنگاه های اقتصادی بوده است و در چند روزاخیر هم که آقای زارعی دراتاق بازرگانی وصنایع ومعادن حضوری داشتند هم انتقادات وتذکرات جدیی از عملکرد کار ی وتوسعه ای وعدم پیگیری ورفع مشکلات وموانع وعدم همراهی وحمایت شفاف از لیست حزب اعتدال ونارضایتی مجموعه داشتند.
این اتفاقات اخیر همزمان با سفر بنده به تهران بوده (ولازم به ذکر است ایشون نه با ماموریت ونه با مرخصی بنده موافقت نکردند !! ) که ایشان فکر کرده اند این انتقادات وایرادات ممکن است با هماهنگی وپاس ما باشد. درحالی که بنده در حال رایزنی و انتقالی و رفتن به استان دیگری بودم (که تعدادی از نمایندگان ومسولین وفعالان سیاسی هم استانی در مرکز شاهد این مدعایند ).در واقع ،اگه در یک جمله خلاصه کنم کنارگذاشتن وی قطعیست و ایشان یک فرار به جلو انجام دادند.اماغافل از اینکه بیش از آنکه یک تاکتیک باشد یک انتحار است وعملا با این اقدام نسنجیده وشیوه عزل احمدی نژادی ؛فله ای وتلگرامی!! اونهم در شرایط رکود و رخوت ونارضایتی حاکم برسازمان رفتن خودشون را قطعی کردند.
برای اینکه بعدا که رفتن ایشان محقق شد که پیش بینی من حداکثر نیمه خرداد است ایشان بگویند که این تغییر من بدلیل بی کفایتی وسوءمدیریت نبوده بلکه خطی وسیاسی بوده و بخاطر برخوردم با نیروهای نماینده بویراحمد بوده است.
با این انگیزه ایشان هردوی ماراازسمت معاونت عزل نمودند.

شما این تغییرات را به سود سازمان و بهبود وضعیت صنعت میدونین؟
قطعا به ضرر هست ،وانزوای نیروهای هزینه داده جریان تدبیروامید موجب یاس ودلسردی مجموعه میشود آنهم در زمانیکه درآستانه انتخابات ریاست جمهوری ویاری گیریهای سیاسی هستیم و بدنه دولت در استان بیش از هر زمانی نیاز به ثبات و وحدت رویه دارد و با توجه به اینکه اقای زارعی در کمیسیون صنعت و معدن عضویت دارند ؛ انتقاداتی که از همه جانب از عملکرد سازمان می شود وممکن است به آقای زارعی هم ربط داده شود پس وقتی این همه ناکارآمدی در صنعت و معدن استان وجود داشت اقای زارعی وسایرمسئولین مرتبط دریافتند که آقای مدیرکل دیگر در این سازمان حضور موثری نخواهند داشت .
سلیقه مدیریتی من با اقای دیودیده متفاوت بود تحصیلات ،تجارب وسوابق بنده طی ۱۵سال اخیر اقتصادی وبازرگانی بوده وتجارب وتحصیل ایشون در حوزه های برق وساختمان ؛وطبیعیست بدون داشتن تخصص ،تجارب مرتبط وازهمه مهم تر نگاه اقتصادی وتوسعه ایی وعدم همگرایی وهمراستایی با سیاستهای دولت تدبیر وامید وعدم تعامل با مجموعه وفعالان اقتصادی مربوطه عملا نمیتوان گام موثری برداشت. در حوزه های تجارت ، اقتصاد وتولید .
متاسفانه ما با همدیگر هم نظر نبودیم و ایشان برای حفظ موقعیت وانفعال خودشون حاضر نبودند بپذیرند که دیگران نیز هم در راه توفیق جریان اعتدال تلاشهای داشتند ومیبایست از خدمات ،حمایت ها ومشوق های دولت برخوردارباشند. .

برخی سایت های خبری عزل آقای نگین تاجی رو تکذیب کرده اند چنین چیزی واقعیت دارد؟
نه اتفاقا ایشان نیز عزل شده اند و فقط یک تفاوتی که شرایط ایشان با بنده دارد این هست که هنوز کسی از همکاران سازمان نپذیرفته اند که جایگزین ایشان بشوند(که البته آقای مدیر دست به دامن ادارات شهرستانی نیز شده اما نتوانسته موافقت کسی را کسب نماید ) با توجه به محدویت منابع ومشکلات خاص و حساسیت هایی که معاونت پشتیبانی دارد که آقای نگین تاجی هم ایثارگر است (جانباز )وهم طی این سه سال واقعا ایثار کرده اند.
البته کارتابل بنده و اقای نگین تاجی مسدود شده و هیچ مکاتبه ،گزارش و درخواستی برای ما ارجاع داده نمی شود و ایشان هم عملا عزل شده اند.

بعنوان سوال اخر، چه تغییری در سازمان صنعت و معدن رو برای بهبود شرایط استان تاثیرگذار می دانید؟
با توجه به اثرات نسبی تحریم های نا عادلانه و اوضاع اقتصادی کشور که بخشی از مشکلات است اما در نتیجه تدابیر دولت محترم آقای روحانی یک رونق و گشایشی در سراسر کشور اغاز شده اما در استان ما البته در حوزه صنعت معدن وتجارت این نسیم اعتدال و تغییراحساس نمی شود و این همه بدلیل ناکارآمدی وسوء مدیریت سازمان است.یقینا اگر یک مدیر باتدبیر، همسو با دولت و دلسوز تر به حال جامعه هدف صنعت معدن وتجارت سکان مدیریتی سازمان را به دست گیرد میتواند فضا را از این انفعال وسکون خارج کرده و امیدی برای گشایش گره تولید تجارت واشتغال استان ایجاد کند.

منبع: راه امید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار