با توجه به استقبال علاقه مندان از اجرای کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی در تالار وحدت، اجرای این کنسرت تمدید شد.
کد خبر: ۲۳۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 16 May 2016
به همین منظور این ارکستر روزهای پنجم و هفدهم خرداد نیز اجرا می شود.

روحانی در این کنسرت چهار قطعه را اجرا خواهد کرد؛ کنسرتو پیانو شماره 2 راخمانینف، اورتور اگمونت بتهوون، سوئیت باله فندق شکن چایکوفسکی و برودین (پرنس ایگور) با همراهی گروه کر رپرتوار ارکستر سمفونیک این اجرا را تشکیل می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، کنسرت ارکستر سمفونیک تهران روزهای اعلام شده ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می شود.

شهرداد روحانی دانش‌آموخته آهنگ سازی و تنظیم موسیقی در آکادمی موسیقی وین در اتریش، سال 1975، است.

سبک وی معاصر و تا حدی در مقایسه با برادر خود انوشیروان روحانی و استاد جواد معروفی، موسیقی عصر نو به‌شمار می‌رود. شهرت روحانی بیشتر به دلیل تنظیم و رهبری ارکستر کنسرت یانی است که به همراه ارکستر سلطنتی فیلارمونیک (به انگلیسی: Royal Philharmonic Orchestra) در فضای باز در پارتنون واقع در آتن پایتخت یونان انجام شد.

این کنسرت تحسین و نقد بینندگان را در پی داشت که به پربیننده‌ترین برنامهٔ پخش شده از تلویزیون در آمریکا و دومین موزیک ویدئوی پرفروش در تاریخ جهان پس از موزیک ویدیوی «تریلر مایکل جکسون» تبدیل شد.

روحانی تاکنون نه تنها قطعات مختلفی را در سبک‌های متفاوت ساخته، بلکه جوائز زیادی را نیز دریافت کرده است. وی همچنین از دانش آموختگان هنرستان هنرهای زیبا (کنسرواتوار) وین در اتریش است که جوایز و بورسیه‌های تحصیلی مختلفی، هم در اروپا و هم در آمریکا نظیر A.K.M Scholarship در وین پایتخت اتریش، و ASCAP Scholarship در لس آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا را دریافت کرده است.

روحانی، رئیس و رهبر ارکستر سمفونی COTA لس آنجلس بوده است. علاوه بر آن، وی رهبری بسیاری از ارکسترهای سمفونی معتبر را به طور مهمان بر عهده داشته که از آن جمله می‌توان ارکستر سلطنتی فیلارمونیک لندن، ارکستر سمفونی مینسوتا، سمفونی کلرادو، سمفونی سن دیگو، سمفونی ایندیاناپولیس، سمفونی نیوجرسی، سمفونی فیلارمونیک زاگرب، سمفونی جوانان آمریکا، و غیره را نام برد.

این هنرمند در سال 1998 توسط دولت تایلند برای ساخت قطعه موسیقی مراسم افتتاحیه و اختتامیه سیزدهمین دوره بازی‌های آسیایی دعوت شد؛ این قطعه به عنوان محبوب‌ترین آهنگ این بازی‌ها انتخاب شد.

وی CDهای کلاسیک متعددی نظیر موسیقی باله چایکوفسکی، با همکاری سمفونی رادیو اسلواک برای دیسکاور کخ اینترنشنال (به انگلیسی: Discover/Koch International) تهیه کرده است.

روحانی در سال 1999 جایزه پیکانس تایلند، که معتبرترین جایزه موسیقی و هنری این کشور است را از آن خود کرد. وی در زمینه ساخت و تنظیم موسیقی فیلم نیز فعال است.

آهنگ Connies Butterfly با شهرتی جهانی یکی از بهترین آثار وی است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار