در این سفر به جای حرف‌های تکراری و قول‌ها و وعده‌های بسیار این بار واقعیت‌ها به خوبی توسط مسؤولان و نمایندگان استان از یک سو و همچنین مردم و معترضین از سوی دیگر و در نهایت از سوی وزیر و معاونش از زاویه‌ای دیگر بیان شد.
کد خبر: ۲۳۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳ 28 May 2016
به گزارش خبرگزاری فارس، سفر اخیر وزیر نیرو به شهر یاسوج و در کل به استان کهگیلویه و بویراحمد و حضور در منطقه محل ساخت سد تنگ‌سرخ یاسوج بسیاری از واقعیت‌ها را مشخص کرد.

در این سفر به جای حرف‌های تکراری و قول‌ها و وعده‌های بسیار این بار واقعیت‌ها به خوبی توسط مسؤولان و نمایندگان استان از یک سو و همچنین مردم و معترضین از سوی دیگر و در نهایت از سوی وزیر و معاونش از زاویه‌ای دیگر بیان شد.

تا پیش از این وقتی خبرنگاران به همراه مسؤولان برای بازدید از سد تنگ‌سرخ به محل ساخت سد سفر می‌کردند و در مسجد روستای تنگ‌سرخ با مردم در این مورد مذاکره به عمل می‌آمد در انتها موقع جمع‌بندی‌ها، وعده‌های همیشگی و تکراری برای رفع مشکل مردم داده می‌شد.

اما در سفر وزیر نیرو به یاسوج از بسیاری واقعیت‌ها پرده برداشته شد و به این نتیجه رسیدیم که لااقل رسانه‌ها کمتر وعده‌ها و نویدهای خیالی را برای دلخوش کردن مردم منتشر کنند.

اکنون با چنین تفسیری باید از مسؤولان استانی بخواهیم که برای تأمین آب شهر یاسوج که از شهرهای بحرانی در زمینه آب در کشور به شمار می‌رود راه‌های دیگری را مدنظر قرار دهند و برای سال‌های سال منتظر ساخت سد تنگ‌سرخ و آبگیری از آن نباشند چرا که کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی قادر به ساخت چنین پروژه عظیمی نخواهد بود.

این مطلب و واقعیت از آن جهت است که پیمانکار پروژه به موضوعی مهم اشاره کرد و گفت: در سال 90 که کلنگ ساخت پروژه به زمین زده شد اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت سد 50 میلیارد تومان بود اما در حال حاضر با تأخیری که در ساخت آن به وجود آمده نیاز به 250 تا 300 میلیارد تومان برای ساخت آن است.

اما مهم‌ترین قسمت به سخنان کوتاه مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب ایران برمی‌گردد که حاج رسولی‌ها به صورت تلویحی در نشست وزیر با مسؤولان و نمایندگان استان بیان کرد.

محمد حاج رسولی‌ها در این نشست به استاندار و نماینده و سایر مسؤولان استان این واقعیت را گفت که اگر 70 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز شهر شیراز در این سد مدنظر نباشد ساختن آن توجیهی ندارد.

از این سخنان شاید بتوان تحلیل کرد که اگر طرف دیگر این شراکت یعنی استان فارس وارد نشود باید فکر دیگری برای خودتان بکنید و راه‌های دیگری را برای تأمین آب در نظر بگیرید.

این سخن به معنای آن است که مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد از هم اکنون به هوش و گوش باشند که برای رفع مشکلات خود راه چاره‌ای دیگر بیندیشند.

توصیه به مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد این است که تا دیر نشده با مسؤولان استان فارس اتمام حجت کرده و در صورت عدم رغبت آن‌ها برای حضور در ساخت سد تنگ‌سرخ برای جلوگیری از مشکلات بزرگ آینده، راهکاری دیگر برای تأمین آب مورد نیاز شهر یاسوج مد نظر قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار