معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت:با ورود ریزگرد ها به مرز های استان شدت گرد و غبار دربیشتر مناطق استان ایلام افزایش یافته و هم اکنون آلودگی هوا چهار برابر حد مجاز شده است.
کد خبر: ۲۳۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 01 June 2016
سالهاست هوای استان ایلام با ورود میهمانی ناخوانده دستخوش تغییراتی شده است که هر ازچندگاهی با ورود به هوای استان نفس کشیدن را برای مردمانش سخت می کند
از ساعات ابتدایی  بامداد امروز هوای استان ایلام برای چندمین بار متوالی در طول ماههای اخیر تحت تاثیر ورود گردوغباری شد که بعلت دارا بودن منشاء بیرونی به نامهایی نظیر ریزگردهای عربی یا میهمان ناخوانده شناخته می شود اما گویا  این میهمان در میان خانه های ما ایلامیان جا خوش کرده است واینک او میزبان است وما میهمان!!
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت:با ورود ریزگرد ها به مرز های استان شدت گرد و غبار دربیشتر  مناطق استان ایلام افزایش یافته و هم اکنون آلودگی هوا چهار برابر حد مجاز شده است.


به گزارش تابناک ایلام،"علی طاهرسارایی"درخصوص وضعیت هوای استان اظهار کرد:هم اکنون آلودگی هوای شهرستان های ایلام، دهلران و ایوان چهار برابر حد مجاز رسید و در شرایط اضطرار قرار گرفته است.
وی افزود: میزان غلظت ریزگردها در شهرستان های آبدانان و دره شهر به سه برابر حد مجاز در صبح امروز رسیده ولی سایر مناطق استان دارای هوایی سالم هستند.
سارایی تاکید کرد: با توجه به میزان غلظت گرد و غبار در آسمان این استان و حساسیت این پدیده موضوع در دستور کار مدیریت بحران قرار گرفت و تصمیم های نشست مدیریت بحران استان از طریق صدا و سیما و دیگر رسانه ها به اطلاع عموم می رسد.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام نیز گفت: پدیده گرد و غبار حاکم بر استان تا عصر امروز در شمال استان بتدریج رو به کاهش و رقیق شدن می نهد و تا تا فردا نیز از غلظت این ریزگردها در آسمان مناطق جنوبی کاسته می شود و البته فردا احتمال ورود یک سامانه جدید گرد و غبار به استان وجود دارد.
مجتبی میهن پرست اظهار کرد: میزان دید افقی در شهرستان های ایلام 2 هزار متر، آبدانان 800 متر و دره شهر یک هزار و 500 متر گزارش شده است. 
وی از افزایش دمای استان ایلام نیز خبر داد و افزود: در اواخر هفته جاری تا اواسط هفته آینده دمای هوای استان به تدریج افزایش می یابد و امروز نیز افزایش دمای هوا بین پنج تا هفت درجه نسبت به دیروز است. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار