مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان از برنامه ریزی مناسب جهت برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در تابستان 95 خبرداد.
کد خبر: ۲۳۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 01 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ناهید سلیمانی احمدی در یک نشست خبری افزود: طرح تابستانی در مراکز کانون، علاوه بر پر کردن اوقات فراغت با هدف پرورش خلاقیت، نوآوری و تقویت حس اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: کانون تنها نهادی است که به منظور پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوحوانان در تمامی ایام سال فعالیت‌های متنوعی را برگزارمی‌کند و در فصل تابستان نیز با برگزاری کلاس‌های ویژه ، همواره به دنبال کشف و شناسایی استعداد در کودکان ونوجوانان می‌باشد.
 
سلیمانی خاطر نشان کرد: در کانون سعی می‌کنیم با ایجاد فضایی شاد، جذاب و هدفمند بستر مناسبی را جهت رشد و شکوفایی استعداد و تفکر در کودکان ونوجوانان ایجاد کنیم و ضمن ایجاد زمینه برای تربیت کودک ونوجوان موفق ، به ترویج فرهنگ کتابخوانی بپردازیم.
 
وی با اشاره به این موضوع که تمامی فعالیت‌های کانون، کتاب‌محور است، تصریح کرد: کتاب اصلی‌ترین ابزار در فعالیت‌های کانون است و تمامی فعالیت‌های فرهنگی،هنری و ادبی کانون هم‌سو با این مهم برنامه‌ریزی می‌شود.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان با اشاره به مساله پرورش خلاقیت در کانون بیان کرد: خلاقیت از والاترین موهبت‌های الهی به انسان و ازعوامل اشرف مخلوقات شدن و خلیفه الهی بودن اوست و مربیان در کانون با اشراف به این مساله سعی در پرورش خلاقیت در کودک و نوجوان این نسل می‌کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: مربیان در کانون با توجه به تجربیات پیشین واهداف پیش بینی شده برای بهره‌مندی هر چه بیشتر اعضا با برنامه‌ریزی مناسب ، روند خلاقیت و رشد استعداد در کودک و نوجوان را رصد می کنند و امیدواریم با تلاش و همراهی والدین تابستانی سرشار ازشور ،شوق ونشاط را برای کودکان ونوجوانان استان رقم بزنیم.
 
سلیمانی احمدی همجنین اذعان کرد: توجه به کیفیت و اثر بخشی در فعالیت‌های کانون باعث شده است که هر ساله با توجه به بررسی نیازهای کودکان و نوجوانان فعالیت‌هایی جدیدی را عرضه کنیم که کلاس‌های هنرهای بومی ، خلاقیت در شیمی ، زیست شناسی و تشریح، مهندسی خلاقیت، کارآفرینی کودک، هوافضا، فیلم سازی و.. از این دست فعالیت‌ها می‌باشد.
 
وی اصافه کرد: همچنین با توجه به افتتاح مرکز تخصصی سفال خدمات ارزنده‌ای شامل ، سفالگری با چرخ ، کارگاه لعاب زنی ، آموزش صورت می پذیرد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: کلاس‌های نقاشی، خوشنویسی، سفالگری تخصصی ، نمایشنامه نویسی ، گریم صورت ، مهارت‌های زندگی ، منبت ، پویانمایی ، نمد دوزی ، چرم دوزی ، کاردستی ، جواهر سازی ، معرق ، سازه‌های ماکارانی ، کلاس‌های نوشتن خلاق از دیگر عناوین فعالیت‌های است که در کانون برگزار خواهد شد.
 
سلیمانی ضمن اشاره به برپایی عدالت اجتماعی برای همه‌ی کودکان ونوجوانان گفت: معتقدیم همه‌ی کودکان و نوجوانان باید از فعالیت‌ها و خدمات کانون بهره ببرند و در این خصوص هماهنگی های لازم با آموزش و پرورش استثنایی استان صورت گرفته است و امسال نیز مانند سال گذشته کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه در سراسر استان از خدمات فرهنگی کانون بهره خواهند برد.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان همچنین با توجه به رویکرد برنامه‌های استان مبنی بر توجه به برگزاری کارگاه‌های نو، خلاق و کاربردی، ارتباط و تعامل با مراکز علمی و پژوهشی ، دعوت از محققین و پژوهشگران ، شناسایی علایق و استعدادهای شرکت کنندگان را در دستور کار برنامه‌های طرح اوقات فراغت امسال دانست.
 
وی در پایان گفت: طبق پیش بینی های انجام شده کلاس‌های طرح اوقات فراغت در استان هرمزگان از تاریخ 22 خرداد در قالب 2 ترم 12 جلسه‌ای به هم پیوسته برگزار خواهد شد و ثبت نام کلاس‌ها در مراکز کانون استان آغاز شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار