این هفته نیز مردم استان آذربایجان غربی با شرکت در نماز جمعه به این مراسم جلوه دیگری بخشیدند .در این مراسم عبادی ،سیاسی،امامان جمعه شهرستانهای مختلف استان به موضوعات روز استانی،کشوری و منطقه ایی پرداختند.
کد خبر: ۲۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 17 April 2015

به گزارش تابناک ارومیه،این هفته نیز مردم استان آذربایجان غربی با شرکت در نماز جمعه به این مراسم جلوه ایی دیگر بخشیدند.در این مراسم عبادی ،سیاسی،امامان جمعه شهرستانهای مختلف استان به موضوعات روز استانی،کشوری و منطقه ایی پرداختند.

نماز جمعه ارومیه

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه گفت: فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکرات هسته ا ی باید مد نظر مسئولان قرار گرفته و با بازخوانی و رعایت این فرامین هیچ مساله ای از مردم مخفی نماند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده کشورمان افزود: تمامی جزئیات بیانیه باید بصورت شفاف مورد نقد و بررسی اندیشمندان و صاحب نظران قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود با تبریک 29 فروردین سالروز فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر نامگذاری این روز به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را ضربه ای مهلک به توطئه های دشمنان عنوان کرد و گفت: ارتشیان ایران اسلامی در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس با جانفشانی از میهن اسلامی دفاع کرده و زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی خدمت می کنند.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها ارتش جهان است که در مقابل کلام الله مجید رژه می روند و این افتخاری بزرگ برای نیروهای ارتش و نیروهای مسلح کشورمان است.

قریشی اضافه کرد: در ابتدای انقلاب، دشمنان نظام اسلامی ادعای انحلال ارتش را سر می دادند ولی امام راحل با دور اندیشی خود و نامگذاری روز ارتش، این توطئه دشمنان را خنثی و خطر بزرگی را از کشورمان دور کردند.

ایشان در ادامه با اشاره به اهمیت ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری مسیر ادامه مذاکرات را روشن فرموده‌اند، لازم است مذاکره کنندگان و منتقدین منویات ایشان را مد نظر قرار دهند و بر اساس همین چارچوب حرکت نمایند چراکه خیر و صلاح کشور در رعایت این اصول است.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب نباید هیچ مسئله‌ای از سوی مسئولان تیم مذاکرکننده هسته‌ای از مردم پنهان داشته شود بلکه باید تمام جزئیات این مذاکره در اختیار منتقدین و صاحب‌نظران قرار داده شود تا خدای نکرده منجر به گرفتن تصمیم غیر منطقی در این خصوص واقع نشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: اساساً شفاف سازی مذاکرات برای مردم می‌تواند حمایت بیش از پیش آنان از مذاکرات را در پی داشته باشد.


نماز جمعه مهاباد:

ماموستا ملا قادر سهرابی در خطبه های این هفته نماز جمعه مهاباد گفت: استکبار جهانی می خواهد با ایجاد تفرقه بین مسلمانان آنها را تضعیف کند و این بار با تشکیل ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به کشور یمن حمله کرده است.

وی اضافه کرد: در این حمله علاوه بر کشته شدن افراد بی گناه بخشهایی از زیر ساخت های اقتصادی این کشور نیز از بین رفته است.

امام جمعه مهاباد در بخش دیگری از خطبه های مهاباد با تبریک 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی به ارتشیان دلاور گفت: نیروهای خدوم ارتش در طول دوران جنگ تحمیلی همراه سایر نیروهای نظامی با رشادت و سربلندی از کیان کشور محافظت کردند.

نمازگزاران مهابادی قبل از شروع خطبه های نماز جمعه با سردادن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا حمله هوایی آل سعود به کشور یمن و حمایت استکبار جهانی از این حملات را محکوم کردند.

نماز جمعه بوکان:

ماموستا سید خالد رسول زاده امام جمعه موقت بوکان در خطبه های این هفته نماز جمعه بوکان که با حضور گسترده نماز گزاران این شهر برگزار شد، افزود: نسل کشی مسلمانان و بمباران مردم بی دفاع یمن با ائتلاف خود ساخته عربستان محکوم به شکست است.

وی اضافه کرد: از این ائتلاف که به رهبری کشور عربستان سعودی صورت می گیرد، تنها دشمنان اسلام سود می برند و این امر موجب تفرقه و چند دستگی در بین مسلمانان خواهد شد.

خطیب جمعه بوکان گفت: در این جنگ که در یمن به وجود آمده، تفاوتی بین اسرائیل و عربستان در مقطع کنونی وجود ندارد بلکه عملکرد عربستان در حمله به یمن نشان از الگو برداری این رژیم از صهیونیست ها در نسل کشی مسلمانان دارد.

در نماز جمعه این هفته بوکان، مردم نمازگزار کمک های مالی خود را در اختیار جنگ زدگان یمن قرار دادند.

نمازجمعه سلماس:

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی امام جمعه سلماس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلماس با اشاره به فرا رسیدن روز ارتش اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه فرمودند، باید طوری آماده بود که گویا فردا جنگ می‌شود و نیز در جای دیگر فرمودند، بالاترین فریضه نیروهای مسلح حفظ آمادگی‌های گوناگون مخصوصا آمادگی روحی برای دفاع جانانه از اسلام و انقلاب است.

وی با تبریک پیشاپیش ماه رجب تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمود ماه رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در فضیلت به پای آن نمی‌رسد و اگر انسان مسلمان یک روز در این ماه روزه بگیرد خداوند از وی خشنود می‌شود.

امام جمعه سلماس با اشاره به سالگرد تشکیل سپاه در سال 58 و با بیان اهداف تشکیل آن گفت: کمک به اجرای امور انتظامی و امنیتی، تعقیب و دستگیری عناصر ضد انقلاب، مبارزه مسلحانه علیه جریان‌های مسلحانه ضد انقلاب، دفاع در برابر حملات و اشغال‌گری‌های عوامل یا قوای بیگانه در داخل کشور و نیز همکاری و هماهنگی موثر با نیروهای مسلح از جمله اهداف تشکیل سپاه بوده است.

موسوی به خواسته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از مسئولان اشاره کرد و افزود: ایشان از مسئولان انتظار دارند که به ارزش دستاوردهای‌ هسته‌ای توجه کرده و به طرف‌های غربی اعتماد نکنند و از سوی دیگر لغو تمامی تحریم‌ها در همان روز توافق و حفظ و توسعه علمی و فنی هسته‌ای در ابعاد مختلف را از مسئولان خواستار شدند.

امام جمعه سلماس به جنایات آل سعود در یمن پرداخت و اظهار داشت: سعودی‌ها در شیوه کار و اهداف خود همانند صهیونیست‌ها عمل کرده و مانند آنها نیز محکوم به شکست هستند و در این باره ایالات متحده در هر اقدامی از ظالمان حمایت کرده و به دنبال خلع قدرت در یمن و ایجاد وضع نابه هنجار در این کشور است.

نماز جمعه ماکو:

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک روز ارتش اظهار داشت: نامگذاری روز ارتش از افتخارات امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود چون ایشان توانستند ساختار ارتش را مکتبی و مردمی کرده و از افراد شایسته برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده کنند.

امام جمعه ماکو افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون توانسته 48 هزار شهید و 200 هزار جانباز را تقدیم نظام اسلامی کند.

وی با اشاره به سالروز تشکیل روز سپاه در سال 58 تصریح کرد: با تدبیر امام خمینی(ره) درست چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نهال سپاه پاسداران کاشته شد و هدف از تشکیل آن، نگهبانی از دستاوردهای انقلاب، حمایت از نهضت‌های رهایی بخش و حق‌طلبانه مستضعفان و کمک به پیشبرد طرح های عمرانی بود.

نماز جمعه تکاب:

حجت‌السلام عبدالله محمدی امام جمعه تکاب در آیین عبادی و سیاسی خطبه‌های این هفته نماز جمعه تکاب با اشاره به سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: هدف از تشکیل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ابتدا، دفاع از طاغوت بود اما جوانان مومن و انقلابی آن را در جهت دفاع از آرمان‌های انقلاب و حقایق اسلامی سوق داده و توانستند افرادی برجسته‌ای مانند صیاد شیرازی را در ارتش تربیت کنند.

امام جمعه تکاب با اشاره به حمله آل سعود به یمن گفت: عربستان از جمله حکومت‌هایی است که قوانین حقوق بشر را به راحتی نقض کرده و تاکنون مرتکب جنایات بزرگی شده است که از جمله آنها داستان قتل عام مسلمانان در مکه و اخیرا نیز حرمت‌شکنی و آزار دو نوجوان ایرانی در جده بوده است بنابراین آنان لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.

محمدی با ابراز تاسف از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی از سوی عربستان تصریح کرد: عربستان با این اقدام خود به جهان اسلام خیانت بزرگی کرد و در این باره عربستان از دیرباز در صدد ضربه به اسلام بوده تا جایی که همواره از تروریست های النصره و داعش حمایت کرده و نهایت وقاحت خود را به نمایش گذارده است.

وی افزود: عربستان با حمله نظامی به یمن در پی تعمیق شکاف میان شیعه و سنی و نیز عرب و عجم بوده و می‌خواهد ایران‌هراسی را در دنیا اشاعه دهد و ازسوی دیگر به دنبال گسترش محوریت عربستان در جهان عرب بوده اما به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، بینی عربستان در یمن به خاک مالیده می‌شود.

نماز جمعه شاهین‌دژ:

حجت‌الاسلام نقی باقری امام جمعه شاهین‌دژ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهین‌دژ به فرا رسیدن روز جهانی بهداشت و هفته سلامت اشاره و اظهار داشت: رعایت بهداشت از تاکیدات دین مبین اسلام است به طوری که خداوند در آیه 11 سوره مبارکه انفال می‌فرماید"از آسمان برای شما آب فرستادیم تا پاک شده و نظافت را رعایت کنید".

امام جمعه شاهین‌دژ روز 29 فروردین را که مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی است را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خداوند در آیه 60 سوره مبارکه انفال فرموده‌اند "هر چه در توان دارید در مقابله با دشمن آماده کنید"، خوشبختانه نیروهای مسلح ایران اسلامی در دنیا از هر دفاعی قوی‌تر بوده و حرف اول را می‌زند چرا که این قدرت ریشه قرآنی دارد ولی دولت‌هایی چون آمریکا، انگلیس، آلمان و اسرائیل نمی‌توانند این قدرت را تحمل کنند.

وی به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در رابطه با جهاد در راه خدا اشاره کرد که می‌فرماید، هر کس در راه خدا جنگ کند منزلتش از 40 حج بیشتر است.

باقری قطعنامه شورای امنیت را که علیه انصارالله یمن صادر شده را محکوم دانست و گفت: یمن به هیچ کجا لشکرکشی نکرده و قتلی مرتکب نشده که علیه آن تحریمی صورت گیرد آنکه باید تحریم و محاکمه شود عربستان است که مرد و زن و کوچک و بزرگ را به خاک و خون کشیده است.

وی از دولت جمهوری اسلامی ایران به خاطر پیشرفت علم هسته‌ای تقدیر کرد و افزود: امید است امسال با همدلی و همزبانی دولت و ملت و قوای سه گانه سالی پر برکت و خوب داشته باشیم.

نماز جمعه خوی:

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امام جمعه خوی امروز در خطبه اول نماز جمعه خوی با تمسّک به فرمایش امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه اظهار داشت: آن بزرگوار طی یک سخنرانی خطاب به مردم می‌فرماید، ای مردم به دنیا همچون پارسایان و بی‌اعتنایان نگاه کنید به خدا سوگند دنیا به زودی ساکنان خود را از میان برمی‌دارد، هوس بازان غرق در نعمت را به مصیبت مبتلا می‌سازد، شادی‌های آن آمیخته با اندوه است، مردان نیرومند را به سستی و ضعف می‌کشاند،عمر زیبایی‌های آن کوتاه است.

وی افزود:امیرمؤمنان(ع) در بخشی از نهج البلاغه آثار سوء و زیانبار عدم همکاری دولت و ملت را چنین بیان فرموده، بوجود آمدن اختلاف در میان اقشار جامعه، گسترش ستمگری و بی عدالتی، ازدیاد تباه‌کاری و بدعت در امورات دین، از میان رفتن سنت‌های خوب، تعطیل شدن احکام الهی، گسترش پیدا کردن فساد و ناهنجاریهای اخلاقی و اجتماعی و حاکم شدن هواهای نفسانی

وی حراست از تمامیت ارضی ایران اسلامی، تقویت بنیه دفاعی کشور، بهره گیری از تجربیات ارزشمند دفاع مقدس، اجرای معنویات فرمانده کل قوا را از جمله رسالت‌های ارتش جمهوری اسلامی و سایر نیروهای مسلح برشمرد.

خطیب جمعه خوی با تبریک 2 اردیبهشت روز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: مدیریت 8 سال دفاع مقدس، مقابله با گروهک‌های محارب داخلی، راه‌اندازی و سازماندهی بسیج مردمی، کمک به طرح‌های عمرانی و سازندگی کشور، حمایت از نهضت‌های حق طلبانه، خنثی سازی توطئه‌های پیچیده منطقه‌ای استکبار ،تحکیم زیر ساخت‌های دفاعی و نظامی کشور جهت مقابله با دشمنان، حضور در میدان‌های جنگ نرم و ایستادگی در برابر قدرت‌های استکباری از جمله ویژگی‌ها و عملکرد موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

امام جمعه خوی با اشاره به صدور قطعنامه شورای امنیت علیه ملت یمن گفت: صدور قطعنامه از سوی شورای امنیت علیه مردم مظلوم یمن و حمایت از عربستان متجاوز اوج انحطاط سازمان ملل را نشان می‌دهد که نه تنها رسالتهای بین المللی خود را کنار گذاشته بلکه ابزاری شده در دست قدرت‌های استکباری جهان.

وی با اشاره به علل و ریشه‌های اتحاد شوم مثلث عربستان، شورای همکاری خلیج فارس و شورای امنیت گفت: مقابله با بیداری اسلامی در منطقه، تحت تأثیر قرار دادن فشار علیه اسرائیل و داعش،مقابله با نفوذ معنوی ایران در منطقه، ترویج شیعه هراسی، حفظ منافع نامشروع استکبار در منطقه از جمله علل و ریشه‌های این اقدام ستمگرانه است.

نماز جمعه پیرانشهر:

ماموستا مصطفی محمودی : امام جمعه پیرانشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با ابراز تاسف از حمله آل سعود به یمن اظهار داشت: عربستان با همدستی و همکاری ایالات متحده آمریکا در حمله به کشور یمن، به دنبال تسلط بر این کشور مظلوم و بی‌دفاع است.

امام جمعه پیرانشهر افزود: این در حالی است که ملت فقیر و محروم این کشور خواهان استقلال و مدیریت کشور خویش هستند اما سعودی‌ها این اجازه را به آنها نداده و ناجوانمردانه با حمله به این کشور، بسیاری از زنان و کودکان بی‌دفاع را مورد حمله و کشتار خود قرار دادند.

محمودی تصریح کرد: متاسفانه آل سعود بیشترین حملات خود را متوجه زیرساخت‌های یمن ساخته و آنها را تخریب می‌کنند بنابراین عربستان با همدستی آمریکا به دنبال متشنج کردن منطقه خاورمیانه است.

وی با بیان اهمیت خدمت‌رسانی به مردم و انجام اعمال صالح در دین مبین اسلام گفت: خداوند در آیه 96 سوره مبارکه نحل فرمود کسی که عمل صالح انجام داده و به خداوند ایمان داشته باشد پروردگار به او حیات طیبه و پاک می‌بخشد.

امام جمعه پیرانشهر بیان کرد: اعمالی مانند عبادت خدا، خدمت‌رسانی به خلق الله و کمک به فقرا و نیازمندان از جمله مصادیق عمل صالح هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار