کد خبر: ۲۴۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 06 June 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر عامل ستاد دیه استان یزد با تاکید بر ضرورت آگاه‌سازی جامعه از قوانین و محکومیت‌های مربوط به تخلفات مالی،‌ گفت: در حال حاضر آزاد‌سازی محکومان جرائم مالی غیر عمد استان مستلزم پرداخت 212 میلیارد تومان خسارت مالی به شاکیان است.

اسلام افشون در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌ جشن‌های گلریزان در استان یزد برگزار شد،‌ با اشاره به نقش رسانه‎ها در راستای کاهش آمار زندانیان محکومیت مالی، اظهار کرد: تصادف،‌ مهریه و چک از مهمترین عوامل ورود محکومان مالی به زندان در استان یزد است.

وی در رابطه با موضوع تصادفات رانندگی در استان، متذکر شد: متاسفانه منشاء بسیاری از محکومیت‌های مالی که به دلیل تصادفات شهری در استان اتفاق می‌افتد، تهیه موتورسیکلت از سوی والدین برای فرزندان فاقد سن قانونی است.

مدیر عامل ستاد دیه استان عدم پوشش بیمه‌ای و عدم اخذ گواهینامه رانندگی را‌ از عوامل صدور محکومیت زندان برای بسیاری از محکومان مالی ذکر و تاکید کرد: رعایت سن قانونی،‌ اخذ گواهینامه و صدور بیمه نامه معتبر برای استفاده از هر گونه وسیله نقلیه ضروری است.

افشون بحث مهریه را از دیگر دلایل محکومیت‌های مالی عنوان کرد و ادامه داد: در آموزه‌های دینی، مهریه به عنوان عاملی برای استحکام بنیان خانواده و نه دلیلی برای ایجاد مشکلات مختلف در زندگی مشترک، مطرح شده است.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت تعیین مبلغ متعادل برای مهریه در ازدواج‌های اسلامی، افزود: در فرهنگ جامعه اسلامی، مهریه از جمله حقوق زنان است که بر گردن مردان بوده و پرداخت آن واجب است.

وی صدور چک‌های بلامحل به غیر از موارد مرتبط با کلاهبرداری را از دیگر عوامل بروز محکومیت‌های مالی خواند و در این رابطه خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه در مورد جرائم تعیین شده برای محکومیت‌های مالی مختلف، نقش مهمی در کاهش آمار این محکومان ایفا می‌کند.

مدیر عامل ستاد دیه استان در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: در حال حاضر 139 نفر محکومان جرائم غیر عمد مالی در زندان‌های استان به سر می‌برند که آزادسازی آنها نیازمند پرداخت 212 میلیارد ریال خسارت مالی به شاکیان است.

به گفته‌ وی، 30 نفر از این محکومان به دلیل تصادف و عدم توان پرداخت دیه، 51 نفر به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه و 58 نفر به دلیل مباحث مربوط به چک در زندان هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 نفر از محکومان مالی استان با پرداخت سه میلیارد و 670 میلیون ریال از زندان آزاد شده‌اند که دو نفر از این زندانیان، زن بوده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری هشت جشن گلریزان برای تأمین بیش از 103 میلیارد ریال بدهی محکومین مالی زندان‌های استان در سال گذشته،‌ گفت:‌ در جشن‌های گلریزان سال گذشته که با حضور خیرین یزدی برگزار شد، مبلغ 500 میلیون تومان جمع‌آوری و با پرداخت وام از سوی بانک‌های عامل،‌ شرایط آزادی 93 نفر از محکومین مالی استان فراهم شد.

افشون در پایان نیز برگزاری 10 جشن گلریزان را از جمله اقدامات در دستور کار ستاد مردمی دیه استان برای سال جاری عنوان کرد و گفت: تهیه و پخش برنامه تلوزیونی "ماه مهربانی" ویژه ماه مبارک رمضان با حضور محکومان مالی آزاد شده و کسانی که نسبت به دین خود گذشت کرده‌اند،‌ از دیگر برنامه‌های ستاد دیه در ماه رمضان امسال است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار