معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور در نبریز خبر داد:
همایش شهرداران استان با حضور ریاست سازمان شهرداری و دهیاریهای کشور در عصر امروز در محل سازمان مدیریت برنامه ریزی استان برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵ 06 June 2016
ریس سازمان شهرداری و دهیاریهای کشور در آغاز جلسه ،هدف این همایش را شنیدن حرف های شهرداران و ره توشه قرار دادن  این تجارب برای حل معضلات شهرداری ها دانست و گفت:اقتصاد مقاومتی که از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است، تحقق این امر در گرو مردمی کردن کارها و خارج کردن کارها از نهادهای دولتی است.

وی با اشاره به نقش شهرداری ها در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت:از این نظر که شهردارهای نهادهای عمومی غیر دولتی هستند و خدمات و فعالیت هایشان در سطح گسترده ای انجام می گیرد،ولی در راه خدمت رسانی چاره ی جز افزایش سرعت روند پیشرفت نداریم.

وی با اشاره به عمومی بودن نهاد شهرداری افزود:از این نظر شهرداری ها از همه نهادهای حکومتی به مردم نزدیک تر هستند و باید از این ظرفیت بزرگ بهره حداکثری برداشت تا با استفاده از فرامین اقتصاد مقاومتی قدمی در راه بهبود خدمت رسانی به مردم بردارند.

خندان دل گفت:به خاطر اینکه استان آذربایجان شرقی بعنوان یکی از استان های انتخاب شده به عنوان الگو در مقوله اقتصاد مقاومتی است می خواهیم با استفاده از تجربیات این استان  اقتصاد مقاومتی را در کل کشور نهادینه کنیم.
وی گفت:وزیر محترم کشور که  قائم مقام قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان شده است می تواند عنصر متحرکی باشد تا قدم های  بزرگی در راستای پیشروی در این مقوله برداشته شود.

وی در مورد درآمدهای شهرداری اظهار داشت:حدود ۷۵ در صد از در آمدهای شهرداری ها مستقیما از جیب مردم تامین می شود و تنها ۲۵ درصد از منابع مالی شهرداری ها از محل مالیات ها تامین می شود و از این جهت است که شهرداری ها قبل از هر چیز باید مواظب اعتماد شهروندان باشند زیرا در صورتی که اعتماد مردم صلب شود تامین منابع یرای شهرداری خیلی سخت میشود.

وی مدعی شد:بیشتر افرادی که در شهرداری ها کار می کنند دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و برای همین خدمات رسانی گسترده در  چنین سازمانی سخت نیست.

معاون عمرانی توسعهای شهری و روستایی وزیر کشور گفت:رمز موفقیت شهرداری در گرو جلب کردن رضایت مردم و شهروندان است.
وی با انتقاد از شهرداری گفت:در بین کل شهرداری های کشور تنها به تعداد انگشتان دست ،شهرداری وجود دارد که تفریغ سال ۹۳ را ارایه دادند این در حالی است که دیگر شهرداری ها هنوز تفریغ مربوط به سال ۹۳ را ارایه ندادند.

وی ادامه داد:جلب رضایت مردم در گرو شفاف سازی  مالی شهرداری هاست
مهندس خندان دل افرود:وقتی تعداد نیروهای انسانی و کارکنان  شهرداری ها به صورت نا متعارف زیاد میشود  که باعث سختی کنترل فرمان شهرداری ها می گردد که این امر را بیشتر شهرداران یقینا لمس کرده اند.
ریس سازمان شهرداری های کشور افزود:دولت لایحه ای برای مدیریت یکپارچه شهرداری و منابع مالی پایدار شهرداری و لایحه اصلاح قانون انتخابات شورای شهر و شهرداری را بررسی کرده است تا پس از پایان  مراحل نهایی آنها را در هیات دولت تصویب کرده و به مجلس ارایه دهند.

وی در مورد مقابله با فساد گفت:اگر با فسادها مقابله نشود همانند موریانه می تواند از درون باعث تخریب بنیان سازمان شهرداری ها می شود  و از این روست که شهرداری ها باید به مقوله فساد توجه زیادی بکنند و در مقابل ما بعنوان پدر  دلسوز  اشکالات موجود در شهرداری ها را گوش زد می کنیم.
وی در آخرسخنان اش گفت:درست است که روز به روز منابع مالی شهرداری ها افزایش می یابد ولی  این منابع بصورت متوازن تقسیم نشده است و شهرهای کوچک از  کمبود منابع شهرداری رنج می برند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار