کارشناس مسئول دفتر مشاوره بهزیستی یزد گفت: سالانه 50 هزار نفر و بطور متوسط روزانه افزون بر 120 مرتبه با مرکز صدای مشاوره این استان تماس گرفتند.
کد خبر: ۲۴۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 08 June 2016
  به گزارش تابناک یزد، حسینعلی دهقانی زاده با اشاره به خط 1480 صدای مشاور یزد افزود: از این تعداد 70 درصد زن و بقیه مرد بودند.
وی با بیان اینکه خط یاد شده از ساعت هشت صبح تا 20 شب آماده پاسخگویی به شهروندان است اظهار کرد: این خط امکان دسترسی تمام افرادی در تمام نقاط استان که امکان حضوری انها برای خدمات مشاوره در مراکز میسر نیست فراهم کرده است.
به گفته دهقانی زاده 14 مشاور و روانشناس برجسته در صدای مشاوره استان به همشهریان خدمات ارائه می کنند.
کارشناس مسئول دفتر مشاوره بهزیستی یزد در ادامه تعداد مراکز مشاوره در استان را 70 مورد نام برد و گفت: در سال گذشته 36 هزار نفر در این استان از خدمات مشاوره این مراکز بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: بیشترین تماس ها با خط 1480 و مراکز مشاوره در زمینه مسائل خانوادگی ، روابط همسران، مسائل تربیتی کودک، مشاوره ازدواج، اضطراب و افسردگی است.
این مسئول نقش مراکز مشاوره را در پیشگیری از آسیبهای جدی اجتماعی مانند طلاق ، اعتیاد و غیره کلیدی و موثر خواند و گفت: کیفی سازی خدمات مشاوره و توسعه مراکز از جمله برنامه آتی سازمان بهزیستی است.
کارشناس مسئول دفتر مشاوره بهزیستی استان یزد افزود: با توجه به اینکه خدمات مشاوره مشمول بیمه نمی شود سازمان بهزیستی در این زمینه با پرداخت یارانه امکان استفاده اقشار کم درآمد از خدمات مشاوره ای فراهم نموده و افراد نیازمند می تواند به ادارات بهزیستی استان مراجعه و یاری برگ دریافت کنند.
دهقانی زاده با بیان اینکه هر خانواده باید از یک روانشناس برخوردار باشد گفت: باید ان نگاه سنتی که در گذشته حاکم بر جامعه بود که باید افراد بیمار و دارای مشکلات روانی به روانشناس مراجعه کنند تغییر کرده و امروز افراد رشد یافته برای ارتقاء سطح سلامت روان خود به روانشناس مراجعه می کنند.
وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی براساس بند 6 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت مصوب 27 بهمن 1380 مجلس شورای اسلامی اقدام به صدور مجوز برای مراکز مشاوره نموده است.
دهقانی زاده با بیان اینکه بهزیستی پس ارزیابی و بررسی صلاحیتهای افراد در کمیته علمی اقدام به صدور مجوزمی نماید گفت: مراکز مشاوره هر سه ماه یکبار از سوی کارشناسان مورد ارزیابی قرار می گیرند.
کارشناس مسئول دفتر مشاوره بهزیستی یزد خاطر نشان کرد: مجموعا 500 مشاور و روانشناس با این سازمان همکاری دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار