معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ازکاهش واحدهای صنعتی و تولیدی آلاینده محیط زیست از 70 واحد به 27 واحد در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 09 June 2016

حسن قاسم پور پنجشنبه در حاشیه همایش کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته محیط زیست در اردبیل به خبرنگار ایرنا گفت: واحدهای آلاینده فعلی در صورت تمکین به اجرای مقررات و اعمال استانداردهای لازم در تاسیسات خود از لیست واحدهای آلاینده استان حذف خواهند شد.
وی اظهار کرد: واحدهای تولیدی آلاینده در صورت اقدام نکردن به رفع آلایندگی ها مشمول پرداخت یک درصد درآمد فروش خود به عنوان عوارض آلایندگی هستند.
قاسم پور بیان کرد: واحدهای تجاری صنعتی بزرگ مانند منطقه ویژه اقتصادی نمین باید پیوست زیست محیطی داشته باشند و طرح مطالعات زیست محیطی منطقه یادشده در دست اقدام است.
او همچنین از دایرشدن دو مدرسه دوستدار محیط زیست در شهرستان اردبیل و برنامه ریزی برای راه اندازی مدارس مشابه در شهرستان های استان در سالجاری خبر داد.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل مقطع سنی کودک و نوجوان را برای تفهیم بایسته های زیست محیطی و فرهنگ سازی آن مفید دانست و از همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به لحاظ همکاری در برگزاری آئین ها و برنامه های مرتبط قدردانی کرد.
هاجر جمادیه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نیز گفت: امسال سه کانون در شهرستان های اردبیل، نمین و بخش رضی دایر و به تعداد کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اضافه خواهدشد.
وی با اشاره به اهمیت محیط زیست در زندگی بشر، توجه به رویکردهای زیست محیطی و اعمال آموزش های لازم را از سیاست های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در برنامه های آموزشی و تربیتی خود اعلام کرد.
در برنامه فرهنگی ترویج حفاظت محیط زیست که به همت اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در فضای سبز حاشیه میدان ورزش شهر اردبیل ترتیب یافته بود بخش های متنوع هنری و فرهنگی اجرا شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار