کد خبر: ۲۴۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 15 June 2016


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت:سرمایه‌های ملی و ارز داخلی نباید صرف خرید کالاهای خارجی شود.

عزیز اکبریان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، اظهار کرد: تحریم‌هایی که در طول سال‌های گذشته بر کشور اعمال شده اقتصاد را آسیب پذیر کرده است .

وی خاطرنشان کرد: بدون شک وجود مشکلات اقتصادی حرکت چرخ توسعه کشور را کند ساخته و رسیدن به اهداف پیش بینی شده را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

اکبریان افزود: به همین دلیل مقام معظم رهبری در تصمیمی هوشمندانه امسال را با نام «اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل» نام گذاری کرده‌اند تا مسئولین و مردم با تکیه برسیاست‌های اقتصاد مقاومتی بتوانند شرایط دشوار فعلی را پشت سربگذارند.

این مسئول با تاکید بر حمایت از تولید داخلی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گفت: زمان شعار برای تحقق اقتصاد مقاومتی به پایان رسیده و زمان اقدام و عمل فرا رسیده است.

نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از تولید داخلی یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای رسیدن به توسعه اقتصادی و تحقق شعار امسال است.

وی گفت: برای حمایت از تولید داخلی در مرحله اول باید فرهنک نه گفتن به کالاهای خارجی در جامعه ایجاد شود .

اکبریان تصریح کرد: درحال حاضر سالانه مبالغ زیادی از ارز ملی و سرمایه‌های داخلی برای خرید کالاهای خارجی که نمونه‌های مشابه آنها در درداخل نیز تولید می‌شود به هدر می‌رود.

وی اظهار کرد: با این سرمایه های خارج شده می‌توان هزاران واحد تولیدی و صنعتی راه اندازی کرد و برای عده زیادی که با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند اشتغال ایجاد کرد.

وی ادامه داد: باید شراطی فراهم شود که خرید کالای ایرانی به یک فرهنگ نهادینه اجتماعی تبدیل شود.

وی در پایان گفت: بدون شک شیرینی توفیقات دولت در زمینه‌های مختلف رمانی برای مردم ملموس خواهد بود که شاهد پویایی و رونق حوزه اقتصادی کشور باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار