کد خبر: ۲۴۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸ 22 June 2016
به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز سه شنبه در همایش مبارزه با مواد مخدر در زاهدان اظهار داشت: استکبار جهانی چون در عرصه های نظامی توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد در حال ترویج این ماده خانمان سوز بین جوانان ما است.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: سیستان و بلوچستان در عرصه مبارزه با مواد مخدر در خط مقدم قرار دارد و نیاز است که به این استان توجه خاصی بشود تا در این زمینه بتواند به بهترین وجه نقش خود را ایفا کند.
عضو خبرگان رهبری با ابراز تاسف گفت: افرادی در سیستان و بلوچستان به دلیل نداشتن شغل با کمترین میزان دستمزد کار جابجایی مواد مخدر را انجام می دهند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: مبارزه کردن با قاچاقچیان اصلی که باندهای بسیار بزرگی را رهبری می کنند باید در اولویت کاری نیروهای انتظامی و امنیتی باشد.
امام جمعه زاهدان افزود: خرید و فروش مواد مخدر طبق فتواهای علمای شیعه و سنی خلاف شرع و حرام اعلام شده چون بنیان یک خانواده را ازبین می برد.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر تمام تلاش خود را در زمینه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر بکار گرفته که قابل تقدیر است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کشت مواد مخدر در کشور همسایه صورت می گیرد، گفت: متاسفانه در زمینه پیشگیری از کشت موادمخدر در کشور همسایه نتوانستیم موفقیت های چشمگیری داشته باشیم اما کشفیات استان خبر از تلاش های شبانه روزی نیروهای انتظامی و امنیتی می دهد.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز در این همایش اظهار داشت: مواد مخدر تهدیدی بسیار جدی در جهان اسلام است که کشورهای اسلامی باید به این نکته توجه خاصی داشته باشند.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی بیان کرد: مواد مخدر خطرناک ترین پدیده ای است که انسان را از پا در می آورد بنابراین علمای شیعه و سنی وظیفه دارند مردم را از این خطر آگاه کنند.
وی خاطر نشان کرد: در مورد این پدیده ی شوم هر چقدر هم که همایش برگزار کنیم فایده ای ندارد باید از تمام توان ملی در راه مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: وظیفه شرعی هر مسلمانی است که با قاچاق مواد مخدر با عناوین مختلفی مبارزه کند تا این پدیده ی زشت دامن گیر فرزندان ما نشود.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند با قاچاق مواد مخدر مبارزه کند و در این راه نیاز است تمام دستگاه های دست اندرکار وارد عمل شوند و به وظیفه شرعی و انسانی خود عمل کنند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: تا زمانی که از همه امکانات خود و مشارکت مردم در امر مبارزه با مواد مخدر استفاده نکنیم نمی توانیم در این راه به موفقیت های چشمگیری برسیم.
مولوی اسماعیل زهی خاطر نشان کرد: مبازه با فقر و بیکاری در اولویت دولت باشد زیرا این دو معضل از عوامل اصلی بروز کارهای خلاف و خطرناک در جامعه است.
وی ادامه داد: بی سوادی یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در امر قاچاق مواد مخدر است که دولت رفع بی سوادی را از اولویت های مهم خود در سیستان و بلوچستان قرار دهد.
در این همایش 2 خانواده شهید و 7 نفر از تلاشگران عرصه مبارزه با مواد مخدر تجلیل شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار