رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام گفت: کار کشت محصول زراعی برنج در سطح بیش از 700 هکتار این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۲۵۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲ 29 June 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، عیدی هشدارنسل عصر امروز در جمع خبرنگاران از برداشت بیش از 7 هزار تن گندم در چرام خبر داد.
رئیس جهاد کشاورزی چرام در خصوص میزان برداشت گندم در سال زراعی جاری، اظهار کرد: با توجه به پایان برداشت محصول زراعی گندم در سطح شهرستان چرام بیش از 7 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از آنها خریداری شد که تاکنون بی‌سابقه و بی‌نظیر بوده است.
وی، افزود: بیش از 350 تن گندم بذری از شهرستان تحویل شرکت‌های تولید بذر شده که سر جمع گندم مازاد خریداری شده. به اضافه گندم بذری چیزی قریب 7 هزار و 500 تن است.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه تاکنون بیش از 90 درصد بهای گندم خریدار شده به حساب کشاورزان واریز شده است به میزان کشت برنج در چرام نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: کار کشت محصول زراعی برنج در سطح بیش از 700 هکتار آغاز شد.
هشدارنسل اضافه کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب سال زراعی جاری بیش از حدود 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش سطح کشت داشتیم.
این مسئول، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در هر هکتار بیش از 8 تن تولید داشته باشیم و میزان کل تولید برنج شهرستان بیش از 5 هزار تن پیش‌بینی می‌شود.
وی تشریح کرد: مراحل کاشت، داشت و برداشت مزارع برنج توسط سه نفر از کارشناسان شبکه مراقبت شهرستان نظارت می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام در پایان متذکر شد: مهم‌ترین دغدغه کشاورزان برنجکار نبود قیمت تضمینی خرید است که با توجه به سیاست‌های دولت بیشتر به صورت توافقی خرید و فروش می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار