استاندار گلستان با اشاره به مباحث منطقه‌ی آزاد اینچه‌برون ابراز امیدواری کرد در آینده‌ی نزدیک این منطقه‌ی آزاد در قالب لایحه‌ای دوفوریتی تقدیم مجلس شود و به عنوان بزرگ‌ترین منطقه‌ی آزاد کشور به تصویب برسد.
کد خبر: ۲۵۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹ 04 July 2016
استاندار گلستان با اشاره به مهم‌ترین طرح‌ها و برنامه‌های اجرا شده در استان گلستان گفت: به زودی لایحه‌ی دوفوریتی منطقه آزاد اینچه‌برون به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.
حسن صادقلو در دیدار با ائمه‌ی جماعات سراسر استان با تشریح اقدامات دولت در استان گلستان، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدماتی که در این دولت به سرانجام رسید کریدور ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان بود که 27 درصد از پروژه باقی مانده بود و با 76 میلیارد تومان و با حضور 3 رئیس جمهور افتتاح شد.
وی افزود: در حوزه‌ی قره‌تپه به اینچه‌برون نیز با هزینه‌ی 20 میلیاردی فاصله‌ی 18 کیلومتری گرگان به قره‌تپه نیز بازسازی شد و هم‌چنین مسیر گرگان تا گلوگاه نیز به طول 35 کیلومتر با هزینه‌ی 90 میلیارد تومانی در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
استاندار گلستان با اشاره به مباحث منطقه‌ی آزاد اینچه‌برون ابراز امیدواری کرد در آینده‌ی نزدیک این منطقه‌ی آزاد در قالب لایحه‌ای دوفوریتی تقدیم مجلس شود و به عنوان بزرگ‌ترین منطقه‌ی آزاد کشور به تصویب برسد.
وی با اشاره به تسهیلاتی که به صنایع جهت توسعه و رونق اقتصادی ارائه خواهد شد، گفت: در مسیر اعطای این تسهیلات نظارت کامل وجود خواهد داشت و با توجه به این نظارت و اشتغال‌زایی لازم یارانه به صاحبان صنایع پرداخت می‌شود.
صادقلو با تأکید بر اقدامات پیشگیرانه، یادآور شد: استان گلستان نخستین استان کشور بود که اقدام به تدوین سند جامع امنیتی کرد و این اقدام سبب شد سند جامع امنیتی استان به عنوان سندی نمونه مورد تصویب شورای امنیت کشور قرار گیرد و به عنوان ملاک عمل از سوی وزیر کشور به دیگر استان‌ها ابلاغ شود.
وی با تشریح وضعیت پتروشیمی استان گلستان، گفت: امیدواریم با توافقات صورت گرفته از این مجموعه در راستای تبدیل گاز طبیعی به پروپیلن استفاده کنیم که البته توافقات نهایی در حال انجام است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان هم در این جلسه، با اشاره به جلسات 3 استان شمالی، گفت: با هدف بهره‌گیری از فرصت‌های 3 استان گلستان، مازندران و گیلان نقشه‌ی راه استان‌های شمالی ترسیم شده است.
حسین پیش‌قدم با تشریح اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام در حوزه‌ی زیرساخت و تولید استان، گزارشی از تکمیل زیرساخت‌های پرورش میگو و ماهیان خاویاری، زهکشی 280 هکتار از اراضی شمالی، حمایت از واحدهای تولیدی، جذب اعتبارات از صندوق توسعه‌ی ملی، اقدامات زیربنایی حوزه‌ی جاده‌ای و راه‌آهن، پروژه‌های وزارت نیرو در استان موزه‌ی روستایی قرق و دیوار دفاعی گرگان و مرتفع نمودن مشکلات اعتبارات هزینه‌ای استان در سال 94 را ارائه کرد.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت صنعتی استان را به ائمه‌ی جماعات ارائه کرد و گفت: در صنعت گلستان در سال‌های 93 و 94 بیش از 200 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 340 میلیارد تومان و اشتغال 2500 نفر به بهره‌برداری رسیده است.
حسینقلی قوانلو با اشاره به تسهیلات 422 میلیارد تومان وزارتخانه مطبوعش برای رونق تولید در گلستان، خاطر نشان کرد: اعطای این تسهیلات به 317 واحد تولیدی موجب اشتغال‌زایی 3500 نفر می‌شود و در بین 37 واحد تولیدی که در سطح کشور تا کنون برای عقد قرار داد به بانک‌ها معرفی شده‌اند، 15 واحد گلستانی هستند و از این تعداد 4 واحد تولیدی برای نخستین واحدها در کشور تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.
رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز با اشاره به اقدامات یک سال گذشته دادگستری استان، گفت: خوش‌بختانه در ارزیابی ماه گذشته قوه‌‌ی قضاییه استان گلستان رتبه‌ی نخست عملکرد مطلوب را در سراسر کشور به خود اختصاص داده است.
هادی هاشمیان با تشریح اقدامات دادگستری استان، تصریح کرد: حد نصاب پرونده‌های استان از 96 روز به 86 روز رسیده و تعداد زندانیان استان نیز در یک‌ سال گذشته 24 درصد کاهش یافته است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: اینچه‌برون ، گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار