مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد از آغاز اجرای طرح پایلوت تبسم با هدف ارتقای سلامت جسمی و روانی بانوان از اول مرداد ماه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵ 09 July 2016
به گزارش تابناک یزد،'فخرالسادات خامسی هامانه' در نشست گروه کاری سلامت بانوان استان افزود: طرح پایلوت تبسم در زمینه ارتقای سلامت جسمی و روانی بانوان یزد به مدت هشت ماه در یکی از مناطق ویژه اجتماعی شهر یزد اجرا می شود.
وی ادامه داد: از اقدامات مهم در زمینه تحقق اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی بالابردن شاخص سلامت در جامعه با تکیه برداشته ها و توانایی های موجود در نهادهای مرتبط به منظور کاهش هزینه هاست.
این مسئول گفت: یکی از مشکلات موجود در موضوع اجرای برنامه های سلامت به ویژه در حوزه بانوان استان انسجام نبودن، موازی کاری و پراکنده کاری هاست که موجب هدررفت زمان و منابع مالی در این حوزه می شود .
خامسی هامانه افزود: این طرح توسعه بین بخشی سلامت محله ای ، اقدامی عملی در حوزه سلامت بانوان است که به منظور استفاده بهینه از زمان ، کاهش موازی کاری و هدفمند کردن فعالیت ها و هم افزایی فعالیت های بین بخشی در حوزه سلامت انجام می گیرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: خدمت رسانی به اقشار مختلف بانوان با رویکرد حمایت از اقشار آسیب پذیر و زنان سرپرست خانوار ، افزایش نشاط اجتماعی بانوان و بستر سازی در زمینه افزایش مشارکت اجتماعی بانوان در مقابله با آسیب های اجتماعی از دیگر اهداف طرح است .
خامسی هامانه در پایان بر ضرورت ارزیابی نتایج این طرح بعد از اجرایی شدن به منظور تعمیم آن به محلات دیگر یزد تاکید و ابراز امیدواری کرد طرح تبسم که به عنوان پایلوت در یکی از محلات آسیب پذیر شهر یزد برگزار می شود مقدمه ای برای اجرای برنامه ها و فعالیت های تاثیرگذار در تامین سلامت زنان و دختران استان به عنوان محوری ترین افراد در تاثیر بر سلامت خانواده و جامعه باشد .
جلسه گروه کاری سلامت بانوان استان یزد به منظور هماهنگی نهادهای دولتی و غیردولتی برای همکاری در برگزاری طرح پایلوت تبسم در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
در این جلسه جزئیات مربوط به نحوه همکاری ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی استان در اجرای طرح تبسم و چگونگی هماهنگی بین سازمانهای دولتی و مردم نهاد در ارائه خدمات رسانی به بانوان در حوزه سلامت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
نیمی از جمعیت یک میلیون نفری استان یزد را بانوان تنشکیل می دهند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار