کد خبر: ۲۵۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 11 July 2016

رئیس دانشگاه زابل گفت: طرح ظرفیت‌سنجی کوه‌خواجه به عنوان قطب گردشگری و تفریحی توسط دانشگاه زابل انجام می‌شود.

موسی بهلولی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زابل اظهار داشت: طرح ظرفیت‌سنجی کوه‌خواجه باهدف جذب گردشگر و بهره‌گیری از ظرفیتهای گردشگری در سیستان اجرا می‌شود و هم‌اکنون بسترهای لازم برای انجام طرح فراهم شده است.

رئیس دانشگاه زابل با اشاره به اینکه این طرح به عنوان یکی از طرح‌های تحقیقاتی حائز اهمیت برای اجرا به محققان و علاقمندان به پژوهش و تحقیقات واگذار می‌شود افزود: ایجاد اشتغال، به جریان انداختن سرمایه‌های اقتصادی و بومی و جذب گردشگر از جمله اهداف این طرح است.

وی افزود: آثار باستانی زیادی نظیر کاخها، قلعه کهک کهزاد، قلعه چهل دختر، قلعه سرسنگ، آرامگاه خواجه غلطان، ساختمان پیر گندم بریان، خانه شیطان، بناهای منفرد آرامگاهی و قبور اسلامی در این کوه وجود دارد.

بهلولی تصریح کرد: از دیگر اهداف این طرح جلوگیری از مهاجرت و ایجاد ساخت‌ و سازهای جدید است که سبب کسب درآمد، ارتقا معیشت و ماندگاری مردم در منطقه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کوه خواجه به شکل ذوزنقه‌ در دشت سیستان واقع شده است گفت: این کوه نزد سه دین اسلام، مسیحیت و زرتشت مقدس است و از سنگ‌های بازالت سیاه رنگ تشکیل شده و با ارتفاع 609 متر از سطح دریا، مانند جزیره‌ای در میان دریاچه هامون قرار دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار