از مشارکت 83 درصدی خیرین تا سهم حداقلی مسئولین؛
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه بوستان شکوه مهر با اشاره به مشارکت83 درصدی خیرین در حمایت از فعالیتهای بشردوستانه این موسسه، گفت: فقط 17 درصد هزینه های نگهداری کودکان معلول ذهنی آسایشگاه شهید بهشتی مشهد توسط بهزیستی استان پرداخت می شود.
کد خبر: ۲۶۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 22 July 2016
محمد هادی اشرافی درگفتگوی اختصاصی با تابناک رضوی اظهار کرد: آسایشگاه معلولین ذهنی شهید بهشتی مشهد، بزرگترین مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی بی سرپرست پسر در سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی است.
اشرافی با بیان این مطلب که دو طیف بچه های بی سرپرست سالم و بچه های معلول ذهنی تحت پوشش این موسسه قرار دارند، تصریح کرد: تعداد 40 نفر از کودکان بی سرپرست سالم و معلول ذهنی در دو خوابگاه موسسه خیریه بوستان شکوه مهر اسکان یافته اند.
وی با اشاره به بازگشت 150 نفر از کودکان این موسسه به آغوش خانواده های نسبی و سببی طی سالهای اخیر گفت: این کودکان کماکان تحت حمایت موسسه خیریه بوستان شکوه مهر می باشند.
اشرافی با اشاره به تفکیک بچه های معلول تحت حمایت این موسسه در سه آسایشگاه شهیدبهشتی، بلوارمیامی و مهرپناهندگان ضامن‌آهو ادامه داد: کودکان با بهره هوشی پایین در مرکز مهر پناهندگان ضامن آهو، کودکان با بهره هوشی متوسط در مرکز شهید بهشتی و کودکانی با وضعیت خفیف در خانه ای پناهگاهی نگهداری می شوند.
اشرافی گفت: مسئولیت مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی بی سرپرست استان خراسان رضوی از خرداد ماه 1393 توسط مدیریت موسسه خیریه بوستان شکوه مهر در حال انجام است.
به گفته اشرافی، این موسسه علاوه بر نگهداری و سرپرستی شبانه روزی حدود 170 پناهجوی معلول ذهنی بی سرپرست، حمایت ازحدود یکهزار خانواده نیازمند معلول را نیز برعهده دارد.
مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر گفت: با توجه به اینکه پناهجویان معلول بستری در این آسایشگاه در سه گروه تربیت پذیر، آموزش پذیر وخفیف بستری شده اند، درکنار خدمات توانبخشی، گفتاردرمانی، کاردرمانی، بازی درمانی و موسیقی درمانی ازفعالیت کارگاههای موجود در امر بهبود آموزش نیز بهره مند می شوند.
اشرافی با اشاره به نگهداری و توانبخشی 280 کودک معلول درمرکز نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی بی سرپرست استان خراسان رضوی افزود: حمایت های مشاوره ای و مالی، مستلزم هزینه های بسیاری است. 17 درصد هزینه های جاری این مجموعه توسط بهزیستی و 83 درصد الباقی هزینه ها از طریق مشارکتهای مردمی و کمکهای خیرین و نیکوکاران جمع آوری می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار