رئیس هیات جانبازان و معلولان استان قم گفت: قم بعد از 20 سال دوری از مسابقات پارالمپیک، در سال جاری سه نماینده در رشته های والیبال نشسته و بسکتبال با والیچر در پارالمپیک تابستانی 2016 با نام رسمی المپیک ریو در برزیل خواهد داشت ولی نماینده ای در مسابقات المپیک ندارد.
کد خبر: ۲۶۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 26 July 2016
به گزارش تابناک قم، محمد پیروز منش شامگاه دوشنبه افزود: بازی های المپیک تابستانی 2016 از 15 تا 31 مردادماه جاری در شهر بندری ریودوژانیرو در کشور برزیل برگزار و بعد از آن بلافاصله مسابقات پارالمپیک آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در رشته والیبال نشسته، حسین گلستانی و سعید حسین حسینی و در رشته بسکتبال با ولیچر محمد محمد نژاد جواز حضور در این رقابت ها را کسب کردند و در اردوی تیم های ملی اعزامی به پارالمیپک حضور دارند.

حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هیچ کدام از ورزشکاران قمی در مسابقات المپیک امسال حضور ندارند.

وی برای ورزشکاران قمی اعزامی به مسابقات پارالمپیک آرزوی توفیق کرد.

تیم های ملی پارالمپیک ایران در شهریورماه سال جاری عازم برزیل می شوند.

آخرین حضور نمایندگان قم در رقابت های المپیک و پارالمپیک مربوط به بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک و پارالمپیک 1988سئول کره جنوبی یعنی 28 سال پیش می شود که مهدی مرادی در رشته کشتی در المپیک و سید سعید چاوشی در رشته پرتاب دیسک در رقابت پارالمپیک حضور داشتند.

چاوشی در این رقابت ها مقام سوم را کسب کرد.

مراسم افتتاحیه مسابقات المپیک 15 مرداد 1395 و مراسم اختتامیه نیز 31 مرداد ماه برگزار می شود. در این بازی ها 301 مدال طلا توزیع خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار