تابناک: عضو هیئت نمایندگان جامعه هموفیلی استان اصفهان گفت: طی مکاتبات با معاونت درمان علوم پزشکی قرار شد ساختمان قدیمی بیمارستان سید الشهدا (ع) با بازسازی مجدد به بیماران هموفیلی داده شود اما تاکنون این مکاتبات به مرحله اجرا نرسیده است.
کد خبر: ۲۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 24 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، صبری نقاشیان روز گذشته(پنج شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هموفیلی یک بیماری خاص و نیازمند توجه بیشتری است چراکه بیمارستان هموفیلی ها در استان در وضعیت مناسبی قرار ندارد و از تخت کافی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه اکثر بیمارانی که در بیمارستان سید الشهدا(ع) بستری می شوند بیماران تلاسمی هستند، افزود: اغلب به دلیل بستری بیماران تلاسمی، بیماران هموفیلی در مضیقه قرار می گیرند زیرا در این بیمارستان تنها یک اتاق برای بستری بیماران تالاسمی و هموفیلی وجود دارد.

عضو هیئت نمایندگان جامعه هموفیلی استان اصفهان ادامه داد: در ايران حدود ۸ تا 11هزار نفر به اين بيماري مبتلا هستند و بيماري به سه بخش شديد، متوسط و ضعيف تقسيم مي‌شود كه متاسفانه ۶۵ درصد از بيماران مبتلا به هموفيلي شديد هستند.

وجود۶۰۰ بيمار هموفيلي در استان اصفهان

نقاشیان با اشاره به وجود 600 بیمار هموفیلی در استان اصفهان، اضافه کرد: متاسفانه اغلب بیماران هموفیلی شدید، همان بیماران هموفیلی متوسط بودند که به دلیل عدم امکانات و توجه به درمان به دسته شدید بیماران هوفیلی اضافه شده اند.

وی با بيان اينكه از سال 74 تا کنون شعبه اصفهان کانون هموفیلی ایران درحد شعار و وعده سردرگم باقی مانده است و هنوز درمانگاه ویژه ای به بیماران اختصاص نیافته است، ادامه داد: طی مکاتبات با معاونت درمان علوم پزشکی قرار شد ساختمان قدیمی بیمارستان سید الشهدا(ع) با بازسازی مجدد به بیماران هموفیلی اختصاص داده شود اما تا کنون این مکاتبات به مرحله اجرا نرسیده است.

این عضو هیئت نمایندگان جامعه هموفیلی استان اصفهان تصریح کرد: وعده ها حاکی از همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی با کانون هموفیلی بود که متاسفانه علی رغم گذشت بیش از 10 سال هنوز این امر محقق نشده است.

نقاشیان با بیان اینکه از جمله مشکلات بیماران هموفیلی نبود مراکز فیزیوتراپی و دندان پزشکی خاص است، افزود: این مشکلات به گونه ای است که بیماران برای انجام خدمات درمانی خود با مشکلات جدی روبرو هستند.

وی با اشاره به اجرای پایلوت طرح ژنتیک بیماران هموفیلی در استان اصفهان از 17 سال پیش، خاطر نشان کرد: عدم توجه به این بیماران باعث شده که اجرای طرح پایلوت ۱۷ سال به طول انجامد در حالی که در بیماری هموفیلی بیماری خاص و نیازمند توجه بسیاری است؛ البته وضعیت هیچ کشوری در جهان این گونه نیست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار