بخش عمده میوه‌ و تره‌باری که در میادین مرکزی تهران و به خصوص شهر قزوین روزانه عرضه می‌شود از مزارع و باغ‌های شهر دانسفهان برداشت و به بازار روانه می‌شود.
کد خبر: ۲۷۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸ 11 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، شهر دانسفهان معدن کشت انواع محصولات و صیفی‌جات در بخش‌های کشاورزی است و اگر مسؤولان هم حمایت خود را نسبت به گذشته افزایش دهند این شهر روی قله تولید محصولات کشاورزی قرار گرفته و در آینده‌ای که دور هم نمی‌تواند باشد شاید نام دانسفهان به عنوان برند بین‌المللی و انحصاری کشت و برداشت هندوانه و خربزه مطرح شود.

در همین راستا هر سال سطح زیادی از مزارع به زیر کشت می‌شود، از حبوبات و صیفی و تره‌بار تا به کشت گیاهان دارویی و کم‌یاب مانند زعفران که گاهی حتی در دشت قزوین هم با آن وسعت این نوع محصولات پیدا نشود.

بخشدار رامند در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین سطح زیر کشت محصولات شهر دانسفهان را قابل توجه دانست و اظهار کرد: 5 هزار هکتار از سطح زیر کشت در دانسفهان به کشت گندم دیم اختصاص دارد.

قربانعلی ولی‌زاده با اشاره به اینکه سطح کشت گندم آبی این شهر هم به 2 هزار هکتار می‌رسد.

این مسؤول عنوان کرد: میزان کشت جو به صورت آبی در شهر دانسفهان هم یک هزار و 500 هکتار است، به کاشت تره‌بار در مزارع دانسفهان اشاره و بیان کرد: امسال در شهر دانسفهان 700 هکتار از مزارع به زیر نشاء گوجه فرهنگی رفته است.

بخشدار رامند یادآور شد: 400 هکتار سطح زیر کاشت خربزه و 300 هکتار هم سهم کشت هندوانه شهر دانسفهان است.

ولی‌زاده بیان کرد: در بخش ذرت علوفه‌ای یک هزار و 200 هکتار از سطح 5 هزار هکتاری مزارع دانسفهان به کاشت این محصول اختصاص یافته است.

بخشدار رامند با اشاره به اینکه دانسفهان یکی از بهترین بسترها را برای باغداری در استان قزوین دارا است، عنوان کرد: وسعت 2 هزار هکتاری باغ‌های میوه شهر دانسفهان رونق بازار مرکزی میوه و تره‌بار تهران و شهر قزوین را به همراه آورده است.

ولی‌زاده با اشاره به آغاز فصل برداشت میوه از باغ‌های شهر دانسفهان عنوان کرد: هلو‌، شلیل، گیلاس، آلبالو، سیب، بادام، آلو، گوجه سبز، خیار، بادمجان، سیر، سیب‌زمینی، فلفل تند، چغندر سیاه و سبزیجات تازه از مهمترین محصولات باغ‌های شهر دانسفهان است.

وی ادامه داد: علاوه بر باغداری شهر دانسفهان یکی از معادن اصلی تولید انگور استان قزوین است که سطح زیر کشت این محصول صادراتی و زینتی به 600 هکتار می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار