معاون امور عمرانی وزیر کشور گفت: کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها در سال‌جاری به نسبت سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۸۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 19 August 2016
 

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، هوشنگ خندان‌دل عصر امروز در حاشیه سفر به اردبیل در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار کرد: در چهار ماهه امسال بیش از 9 هزار میلیارد تومان به شهرداری‌ها کمک کردیم به طوری که میزان پرداختی منابع دولتی به شهرداری‌ها به نسبت سال‌های گذشته دو برابر افزایش یافته است.

وی از تحویل 50 هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌ها خبر داد و تصریح کرد: برای شهرهای بالای 50 هزار نفر نیز قیر رایگان پرداخت می‌کنیم که در این زمینه هماهنگی‌های لازم با مسؤولان امر در نظر گرفته شده است.

معاون امور عمرانی وزیر کشور از واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی براساس دستورالعمل‌ها و شرایط مطلوب اجرایی گفت: به عنوان نمونه در استان اردبیل واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی مراحل نهایی خود را طی می‌کند به طوری که از 53 پروژه آماده واگذاری در استان پنج الی 6 مورد بعد از کارهای کارشناسی واگذار می‌شود.

خندان‌دل ضرورت توجه به مدیریت واحد و یکپارچه شهری را به عنوان یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی دولت یازدهم یادآور شد و افزود: ‌لایحه مدیریت واحد شهری و درآمدهای پایدار شهرداری‌ها سال 93 به دولت ارائه شده و با برگزاری جلسات کارشناسی و بررسی همه‌جانبه به زودی در صحن هیأت دولت تصویب و برای تأیید نهایی به مجلس ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: همان طوری که رئیس جمهور در دیدار با اعضای شوراهای شهر و روستا قول دادند این لایحه تا پایان دولت یازدهم به مجلس ارائه می‌شود که انتظار می‌رود مجلس نیز در اولویت این لایحه را تصویب و برای اجرا ابلاغ کند.

نباید اختلاف شورا و شهرداری‌ها فعالیت‌های عمرانی شهر را به تعطیلی بکشاند

معاون امور عمرانی وزیر کشور در پاسخ به سؤالی در مورد اختلاف شورای شهر اردبیل با شهردار و کشمکش به وجود آمده، اضافه کرد: براساس قانون اداره و امور شهرها با اراده مردم به شوراها واگذار شده که این خود بارزترین شاخصه دموکراسی واقعی و مردم‌سالاری دینی است.

خندان‌دل با بیان اینکه انتخاب شهرداران توسط شوراها انجام می‌شود و ما یک دوره خوبی را در تعامل و همکاری شوراها و شهرداری‌ها شاهد هستیم، ادامه داد: باید هم اعضای شورا و هم شهرداری‌ها به منافع بلند مدت شهر توجه کنند تا با پرهیز از اختلاف‌ نظرها زمینه همگرایی و هماهنگی بیشتر در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها به وجود آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: نباید در اذهان مردم از شورا تصویری از اختلاف و دودستگی ترسیم شود و قطعاً مشکل به وجود آمده در شهر اردبیل نیز قطعاً قابل رفع است.

خندان‌دل تصریح کرد: ‌با بلوغ فکری و رفتاری شوراها حجم اختلافات بین شورا و شهرداری‌ها کاهش یافته و یک فضای مناسب‌تری را شاهد هستیم.

وی گفت: ‌البته وزارت کشور در لایحه مدیریت شهری پیشنهاد کرده تا در شهرهای بالای 200 هزار نفر شهرداران به طور مستقیم توسط مردم انتخاب شود که اگر مقدمات کار فراهم آید، اردیبهشت سال آینده همزمان با برگزاری انتخابات شوراها انتخاب شهرداران شهرهای بالای 200 هزار نفر نیز فراهم می‌آید.

خندان دل افزود: در شهرهای زیر 200 هزار نفر نیز به همان ترتیب گذشته انتخاب شهرداران توسط شوراها انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار