سرپرست شهردار اردبیل گفت: بدهی شهرداری اردبیل در حال حاضر به بیش از 66.2 میلیارد تومان رسیده که در بخش‌های مختلف باید این بدهی‌ها را به ادارات پرداخت کنیم.
کد خبر: ۲۸۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ 19 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، قدرت سیفی در نشست شهرداران با معاون امور عمرانی وزیر کشور در اردبیل اظهار کرد: اردبیل به عنوان یکی از کلانشهرها با وضعیت مالی بدتر نسبت به سایر شهرداری‌ها حتی شهرداری‌های همتراز روبه‌روست به طوری که بیش از یک‌هزار و 223 پرسنل رسمی، قراردادی و کارگری داریم که در 771 پست سازمانی مصوب مشغول هستند.

وی با بیان اینکه 270 پست شهرداری همچنان به دلیل استخدام‌های نامناسب در گذشته بلاتصدی باقی مانده است، تصریح کرد: ما هم اکنون بیش از 350 نیروی مازاد در شهرداری اردبیل را داریم که باید هر چه سریع‌تر تکلیف آنها را مشخص کنیم.

سرپرست شهردار اردبیل استفاده از شرکت‌های مختلف خدماتی و حجمی را در کارهای شهرداری به ویژه رفت و روب و انجام امورات روزمره یادآور شد و گفت: پنج شرکت خدمات فضای سبز نیز در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که 800 کارگر در این پنج شرکت خدمات حوزه فضای سبز مشغول کار هستند.

سیفی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری اردبیل 297 میلیارد تومان مصوب شده که 37 درصد آن جاری و 63 درصد عمرانی است، افزود: در چهار ماهه امسال 42 درصد بودجه‌های پیش‌بینی شهرداری اردبیل تحقق پیدا کرد.

وی با بیان اینکه همچنان در تأمین اعتبار و حتی تأمین متمم با نقص و کوتاهی‌هایی روبه‌رو هستیم، بیان کرد: در سال‌های گذشته 20 درصد در تحقق برنامه‌های ارائه شده در قالب متمم با افت روبه‌رو بودیم.

سیفی بدهی 66.2 دهم میلیارد تومانی شهرداری اردبیل را یادآور شد و اضافه کرد: 11 میلیارد تومان بدهی به تأمین اجتماعی، هفت میلیارد تومان بدهی به بانک شهر، 20 میلیارد تومان بدهی به دارایی و مابقی بدهی‌ها نیز مربوط به سازمان‌های 10گانه شهرداری است که باید نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

وی ادامه داد:‌ در سال‌جاری بدهی‌هایی که در دست شهرداری است بیش از 86 میلیارد تومان است که نسبت به پرداخت آنها اقدام می‌کنیم.

* کاهش چشمگیر درآمدهای شهرداری تا انباشت نیرو در شهرداری‌ها

همچنین شهرداران استان اردبیل گرد هم آمدند تا در همایشی که با حضور رئیس سازمان شهرداری‌ها و معاون امور عمرانی وزیر کشور برگزار شد، از مشکلات و دغدغه‌های خود سخن به میان آورند که در این بین کاهش چشمگیر درآمدها و انباشت نیروها در شهرداری از جمله دغدغه‌ها و مشکلات مطرح شده بود.

در نشست و همایش عصر امروز شهرداران استان اردبیل با معاون امور عمرانی وزیر کشور شهرداران نیر، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال به نمایندگی از شهرداران مناطق مختلف استان دغدغه‌ها و درد دل‌های خود را مطرح کردند.

در این بین شهردار نیر به محقق نشدن درآمدهای شهرداری‌ها و عدم تخصیص منابع اعتباری از سوی دولت به شهرداری‌ها اشاره کرده و از چک‌های برگشتی و بدهی‌های کلان شهرداری‌ها سخن به میان آورد.

رام تصریح کرد: فرسودگی ماشین‌آلات، پرداخت نشدن حقوق کارکنان و حتی خود شهردار، عدم تأمین قیر مورد نیاز و برخی دیگر از مصالح سبب شده تا شهرداری‌ها با دست بسته نتوانند کار خاصی را انجام دهند.

در این جلسه شهرداران همچنین از عدم تأمین خودروها و وسائط عمومی حمل و نقل شهری، حاشیه‌نشینی در برخی از شهرها، برآورده نشدن انتظارات مردم در حوزه آسفالت‌ریزی و همچنین بی‌توجهی به شاخص‌های توسعه‌یافتگی در برنامه‌های شهرداران را به عنوان دغدغه‌های جدی مطرح کردند.

در این جلسه اکثر شهرداران از عدم توانمندی آنها در پرداخت حقوق پرسنل و ضرورت تعدیل نیروها سخن به میان آورده و خواستار ارائه هر چه سریع‌تر لایحه مدیریت خدمات شهری و درآمدهای پایدار شهرداری‌ها از سوی دولت به مجلس شدند.

در این نشست همچنین شهرداران استان اردبیل از معاون وزیر کشور خواستند تا نسبت به تأمین قیر مورد نیاز، نوسازی ناوگان خودرویی به ویژه تجهیز آتش‌نشانی‌ها و مراکز خدمات شهری همکاری‌های لازم را انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار