مدیر کل امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان:
مدیر کل امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان معتقد است: دولت تدبیر و امید، خالق عصر طلایی حضور زنان و دختران در عرصه های سیاسی و اجتماعی بوده است.
کد خبر: ۲۸۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 27 August 2016
دکتر مریم پویا  با تبریک هفته دولت با بیان اینکه توجه و تبیین ویژگی های دولت شهید رجایی در کنار افتتاح و گزارش عملکردها در هفته دولت ضروری است، اظهار کرد: دلایل الگو شدن دولت ۳۸ روزه شهید رجایی در همه زمانها مخصوصا در هفته گرامیداشت دولت باید مورد بررسی و تبیین و تبلیغ قرار گیرد.

وی افزود: هفته دولت فرصتی است که مردان و زنان عرصه دولت به ارائه گزارش از عملکرد و فعالیت ها در کنار افتتاح و بهره برداری از پروژه ها مختلف بپردازند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری با اشاره براینکه مطابق قانون اساسی و قواعد عمومی، دولت در برابر ملت حقوق وظایف و مسئولیت هایی دارد، خاطر نشان کرد: مردم هم در مقابل دولت حق و مسئولیت دارند که در هفته دولت باید این حقوق و مسئولیت های متقابل دولت و ملت توسط رسانه ها و ارباب جراید تشریح شود.

پویا که معتقد است در دولت روحانی نگاه ویژه ای به زنان و دختران شده است افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید زنان و دختران سیستان و بلوچستانی با انگیزه و امید بیشتری در کلاس های درس حضور پیدا می کنند.

پویا ادامه داد: توانایی ذاتی زنان به عنوان  پاسدار و حافظ توانمند خانواده از منظر اسلام بسیار با اهمیت است که این دولت با نگاه توسعه محور زنان و دختران را به میادین سیاسی و اجتماعی آورد و منجر به خلق تاریخی به یادماندنی برای زنان شد.

وی عنوان کرد: حضور زنان در عرصه های مختلف چون معاون استاندار، شهردار، فرماندار و مدیر کل نشانگر توجه ویژه دولت و استاندار به زنان است و با توجه به این اوصاف رویکرد دولت در استان سیستان و بلوچستان در حوزه ی زنان بسیار مطلوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه دولت نشان داده در عمل به بهره‌مندی از توانایی بانوان در جامعه معتقد است بیان کرد: حوزه امور بانوان استانداری با رویکرد ساختاری به انجام فعالیت‌های مختلف می‌پردازد و تاکنون با اتخاذ سیاست‌های زیربنایی در حوزه‌های مختلف، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و پژوهشی – اقتصاد و کارآفرینی، بهداشت و سلامت، ورزش و نشاط از طریق ارتباط با فرمانداری‌ها، ادارات، نهادها و کلیه دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین به اهداف خود جامه عمل پوشانده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری از برگزاری چندین جشنواره‌های علمی و فرهنگی،  همایش های خیریه نشست تخصصی و علمی در راستای آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، مددکاری و مسئولیت اجتماعی، حقوق کودک، موانع پیش‌روی مشارکت زنان و دختران در عرصه‌های اجتماعی و حجاب و عفاف را از جمله برنامه‌های امسال نام برد.

وی با بیان اینکه با همکاری سازمان بهزیستی استان نشست‌های استانی و برای زنان و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد برگزارشده عنوان کرد: این نشست ها از طریق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اداره کل فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علوم پزشکی در راستای آموزش و حمایت از سلامت آنان با الویت دختران خانه سلامت صورت گرفته که نتایج موثری نیز به دنبال داشته است.

مریم پویا در مورد فعالیت‌های انجام شده در حوزه اقتصاد و کارآفرینی گفت: با برپایی نمایشگاه توانمندسازی زنان، فرصت خوبی برای معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های زنان استان فراهم شده است.

این مسئول ادامه داد: یکی از مهمترین طرح هایی که سال جاری اجرا شد طرح مهم توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی خانواده های شهری استان سیستان و بلوچستان بود که دومین دوره ی آن هم اکنون در شهرستان های استان در حال اجراست.

وی با اشاره به معضلات استان سیستان وبلوچستان اذعان کرد: آسیب‌هایی چون طلاق، خشونت، کاهش نرخ ازدواج، بالا رفتن سن ازدواج، اعتیاد، بیکاری دختران و افزایش نرخ فارغ التحصیلان دختر بیکار، زنانه شدن فقر و زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست بالاترین عوامل تاثیرگذار در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند. 

دکتر پویا با بیان اینکه بدون مشارکت زنان نمی‌توان در مسیر تحقق اهداف کلی نظام  گام برداشت، گفت: نباید نقش زنان بویژه زنان روستایی و خانه‌دار که نقشی نامرئی و پنهان در اقتصاد خانواده و جامعه ایفا می‌کنند، نادیده گرفته شود چرا که نادیده گرفتن آن اجحاف بزرگی در حق زنان و جامعه برای رسیدن به توسعه پایدار است .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار