معاون استاندارخراسان شمالی گفت: هفته دولت با حضور وزرا برای خراسان شمالی حاوی خبرهای خوش اعتباری بود.
کد خبر: ۲۸۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 29 August 2016
محمد حسین علی نیا در آئین افتتاح مجتمع فرهنگی تیتکانلو و در جلسه شورای اداری شهرستان فاروج اظهار داشت: در سفر آقای نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، تخصیص صد در صدی اعتبار 136 میلیارد تومانی تملک دارایی استان وهمچنین اعتبارات سفر رئیس جمهور که برای سال های 94 و95 اختصاص یافته بود اعلام شد.
وی افزود: علاوه بر آن مابه التفاوت اعتبارهای سفر رئیس جمهور برای سال 94، که 40 درصد آن فقط تخصیص یافته بود هم به استان پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه، در هفته دولت در سطح استان 602 پروژه به بهره برداری رسیده است گفت: در مقایسه با سال های گذشته باوجود در مضیقه بودن مالی دولت، افزایش قابل توجهی در حوزه طرح های به بهره برداری رسیده داشتیم.
وی با اشاره به مشکلات دولت گفت: آثار برجام تدریجی وکم کم قابل مشاهده است و انتظار این نیست که با انجام توافق برجام، یک روزه، سه ماه، شش ماه و.. به مدینه فاضله دست پیدا کنیم و مشکلات بیش از 14 سال را مرتفع کرد.
وی افزود: قرار نیست تمام مشکلات کشور متاثر از تحریم ها و مدیریت دولت گذشته یک شنبه با برجام برطرف شود بخشی از مشکلات کشور ناشی از ضعف در زیر ساخت ها است و ریشه تاریخی دارد.
علی نیا با کم برخوردار خواندن استان گفت: در حوزه آب، مدرسه سازی و... هنوز به شاخص های لازم نرسیده ایم و اهتمام دولت به محرومیت زدایی است.
وی با بیان اینکه اولویت کاری استان در حوزه های راه، آب، بهداشت ومدرسه سازی تعریف شده است گفت: سایر حوزه ها هم اولویت دارند اما آنچه به عنوان زیر ساخت تلقی می شود حوزه آب و راه است.
وی شاخص برخورداری استان در آسفالت راه را 44 درصد ، در آب روستایی 76 درصد و گاز رسانی را 74 درصد عنوان و تصریح کرد: ارتقای این شاخص ها از اعتبارهای سفر رهبری و رئیس جمهور واعتبارهای استان در مدت فعالیت دولت تدبیر وامید قابل توجه بوده است.
علی نیا به طرح های قابل افتتاح هفته دولت در فاروج هم اشاره کرد وگفت: آسفالت محور حصار به تیتکانلو، حل مشکل آب شرب تیتکانلو از مطالباتی بود که امروز انجام شده است.
مدیرکل فرهنگ وارشاد خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: ایجاد این مجموعه فاخر و شکیل مطالبه مردم بود واز جمله طرح هایی است که بدون وقفه، مشکل و حاشیه ساخته شد.
حسین ثابت قدم وحید افزود: از 46 هزار مترمر بع فضای فرهنگی استان، 32 هزار متر مربع آن در دست ساخت است که امیدواریم تا پایان دولت بخش زیادی از آن به بهره برداری برسد.
وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از مجتمع برای کتابخانه پیش بینی شده امیدواریم با اختصاص اعتبار وزمین، این بخش تفکیک ومکمل مجتمع فرهنگی باشد.
فرماندار فاروج نیز در این آیین گفت: این نخستین طرحی است که در بازه زمانی بیش از یک سال به بهره برداری می رسد .
امان الله خدمتگزار اظهار داشت: در هفته دولت امسال 68 پروژه به بهره برداری رسید یا کلنگ زنی شد.
امام جمعه فاروج نیز گفت: برنامه ریزی وتدبیر رمز موفقیت در فعالیت هاست.
حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده اظهار داشت: برای هر کاری باید تدابیر لازم سنجیده و بازه زمانی آن تعریف شود و به صرف قرار داشتن در هفته دولت یا دهه فجر نباید اقدام به کلنگ زنی کرد.
وی گفت: گاهی شاهدیم پیش از اجرای برنامه ای در رسانه ها اطلاع رسانی می شود و اما از اجرای آن خبری نیست.
وی افزود: توقع مردم از مسئولان در نظام اسلامی، صداقت و راستگویی آنان است .
با حضور معاون استاندار، علاوه بر افتتاح مجتمع فرهنگی تیتکانلو، آسفالت محور حصار- تیتکانلو، آبیاری تحت فشار در طرح 27 هکتار، مجتمع فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی، انجام و طرح های سالن ورزشی 9 دی، آبرسانی مجتمع رستم آباد، طرح هادی روستای خیرآباد و کلنگ زنی کارخانه قوطی سازی با حضور مسولان شهرستان ومدیرکل بنیاد مسکن انجام شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار