رئیس‌پلیس فتای استان همدان گفت: برخی سایت‌های استان به راحتی قابل نفوذ است.
کد خبر: ۲۸۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 01 September 2016
رئیس‌پلیس فتای استان همدان گفت: برخی سایت‌های استان به راحتی قابل نفوذ است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ اکبر امینی در نشست مشترک مدیران کل و رؤسای دستگاه‌های اجرایی استان همدان با حضور دبیر هیئت عالی گزینش کشور، با بیان اینکه مرز سایبری کل دنیاست و امروزه 55 میلیون کاربر اینترنتی با ضریب نفوذ 73 وجود دارد، اظهار کرد: 61.07 درصد کاربران استان از اینترنت استفاده می‌کنند به طوریکه همدان در استفاده از اینترنت رتبه نوزدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه و چهار درصد موضوعات در اینترنت از طریق موتورهای جستجوگر وجود دارد، تصریح کرد: بسیاری از جرائم در قسمت عمیق وب انجام می‌شود و استفاده از شبکه‌های اجتماعی امروزه به صورت گسترده است که مخالف آن نیستیم اما باید چگونگی استفاده از شبکه‌های اجتماعی فرهنگ‌سازی شود و در این زمینه همه باید کمک کنند.

امینی عنوان کرد: 90 درصد پیامدهای منفی استفاده از شبکه‌های اجتماعی متعلق به در رده سنی 8 تا 16 سال است به طوریکه این افراد در معرض خطر و آسیب‌های فضای مجازی به ویژه فیلم‌های غیراخلاقی قرار دارند.

وی با بیان اینکه استفاده از شبکه‌های مجازی با اهداف و مزایای مختلفی صورت می‌گیرد، ادامه داد: دشمنان با ساخت بازی‌هایی ذهن کودکان را برای دشمنی با اسلام آماده می‌کنند به طوریکه بحران هویت در شبکه‌های اجتماعی دنبال می شود.

امینی خاطرنشان کرد: اکثر اختلافات زناشویی موجود در جامعه امروز به حوزه‌ شبکه‌های اجتماعی و هجمه فرهنگی دشمن برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه شبکه‌های مجازی به دنبال ترویج بدحجابی و بی‌حجابی هم هستند، اظهار کرد: کاری که رضاشاه در کشف حجاب نتوانست انجام دهد، فیس‌بوک انجام داد و در پی آن عکس‌های بی‌حجاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت.

رئیس پلیس فتای استان همدان با بیان اینکه استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام با بیش از 20 درصد و 20 میلیون کاربر صورت می‌گیرد، اضافه کرد: 80 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند به طوریکه تلگرام سرورهای متعدد در کشورهای مختلف دارد و متأسفانه برخی ادارات نامه‌های حاوی اطلاعات مهم را با تلگرام ارسال می‌کنند.

وی IT را تهدید و فرصت تلقی کرد و گفت: برای استفاده از فضای مجازی باید نظام امنیتی تعریف کرد چرا که بیشتر تهدید است تا فرصت و باید به مباحث امنیتی در رایانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و امنیت کاربران بیشتر پرداخت.

امینی به وقوع روزانه بیش از 10 میلیون سانحه در فضای مجازی و امنیت اشاره کرد و گفت: به علت پایین بودن ضریب امنیت ایران در فضای مجازی، بیشتر هکر‌ها کشور را هدف حمله سایبری قرار می‌دهند به عنوان مثال سایت آمار ایران را عرب‌ها هک کردند.

رئیس پلیس فتای همدان تصریح کرد: برخی سایت‌های استان به راحتی قابل نفوذ است و تهدیدات شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان افشای ناخواسته و یا عمدی اطلاعات با انگیزه‌های مختلف است و ناآگاهی و قصور باعث وقوع این اتفاقات می‌شود و برای جلوگیری از خطرات و تهدیدات باید آموزش داده شود.

گفتنی است؛ در پایان گزارش تست نفوذ به یکی از تلفن‌های همراه ارائه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار