به مناسبت هفته دولت تعدادی از جوانان نخبه کشور و استان همدان با وزیر ورزش و جوانان دیدار کردند.
کد خبر: ۲۸۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 01 September 2016
به مناسبت هفته دولت تعدادی از جوانان نخبه کشور و استان همدان با وزیر ورزش و جوانان دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان و ۶ نفر از جوانان سمن‌های همدان حضور داشتند که ۳ نفر از این جوانان همدانی مشکلات حوزه ازدواج و طلاق، بحث آسیب‌های اجتماعی، لزوم خودباوری جوانان، توجه به موضوع سبک زندگی و دغدغه‌های اجتماعی حوزه‌های مختلف، جایگاه سازمان‌های مردم نهاد و کیفی کردن فعالیت سازمان‌های مردم نهاد را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این جلسه وزیر ورزش و جوانان با پیشنهاد یکی از دبیران سمن‌های جوان همدان برای ابلاغ هرچه زودتر اعتبار هفته ازدواج موافقت و دستورات لازم در این زمینه صادر کرد.

عضو شورای مرکزی سمن‌های جوانان اداره‌کل ورزش وجوانان استان همدان در نشست نخبگان اجتماعی جوان با وزیر ورزش و جوانان گفت: همدان یکی از سه استان برتر کشور در حوزه سازمان‌های مردم نهاد است.

حامد صادقی ضمن تاکید بر ضرورت ارتقاء جایگاه سمن‌های جوانان ادامه داد: امروزه سمن‌های جوانان با انگیزه بالا و با تخصص متناسب، خلأهای دستگاه‌های دولتی را پر کرده و در راستای خدمت به جامعه گام برداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه دولت وظیفه‌ای برای کمک و مساعدت مستقیم به سمن‌ها ندارد چرا که سمن‌ها نهادهای غیردولتی و غیرانتفاعی هستند و با هدف رفع معضلات اجتماعی تشکیل شده‌اند، افزود: ایجاد عرصه و زمینه‌سازی مناسب برای جذب جوانان در فعالیت‌های اجتماعی داوطلبانه و تقویت سازمان‌های مردم نهاد از وظایف دولت بوده که متاسفانه طی سال‌های اخیر با کاستی‌هایی مواجه بوده است.

مدیر اجرایی و مسئول هماهنگی سمن‌های استان همدان ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد جوانان از کاندیداتوری در هیئت نظارت بر فعالیت‌های سمن‌ها محروم هستند که توجه ویژه مسئولان امر را در ارتقاءبخشی سمن‌های جوانان در این حوزه می‌طلبد.

صادقی در ادامه به نواقص قوانین موجود برای فعالیت جوانان در سمن‌ها اشاره کرد و محدودیت سنی ثبت و فعالیت در سمن‌های جوانان را از معضلات اساسی در فعالیت جوانان عنوان کرد.

این عضو شورای مرکزی سمن‌های استان همدان ایجاد و تاسیس سمن‌سرا و خانه جوانان در استان‌ها را از اولویت‌های اصلی فعالیت جوانان دانست و گفت: وجود سمن‌سرا به منظور ایجاد اتحاد میان سمن‌ها بوده و به طور حتم با تحقق این مهم انگیزه جوانان افزایش خواهد یافت.

سوزن‌چی، دبیر مؤسسه حیات سبز سرزمین نیز در این جلسه گفت: بهترین خدمت به سازمان‌های مردم نهاد تقویت و توانمندسازی سمن‌هاست و اگر استقلال آنها حفظ شود می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

وی افزود: حمایت‌های دولت از سمن‌ها قابل تقدیر است اما باید سعی شود این حمایت‌ها عملی شود و دولت سمن‌ها را در کنار خود ببیند.

وی عنوان کرد: ایجاد دفتر توسعه پایدار محیط زیست در استان‌ها اقدام ارزشمندی است اما باید وزارت ورزش و جوانان در این زمینه کمک کند.

رسولی‌فرخ، دبیر مؤسسه دستان گرم مهرورزی نیز در این جلسه گفت: همدان از استان‌های فعال و الگو در حوزه سازمان‌های مردم نهاد است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی همچنین خواستار اختصاص به موقع اعتبار هفنه ازدواج شد و گفت: تلاش دولت و مجلس باید در جهت رفع مشکلات حوزه ازدواج جوانان جدی و عملیاتی باشد تا شاید بخشی از مشکلات جوانان حل شود.

در این برنامه به مناسبت هفته همدان، لوحی به وزیر ورزش و جوانان ازسوی معاون جوانان اداره‌کل ورزش وجوانان استان همدان و سمن‌های جوانان همدان اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار