کد خبر: ۲۸۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 03 September 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان یزد با انتقاد از موازي‌كاري‌ و عملكردهاي جزيره‌اي دستگاه‌هاي متولي امر ازدواج،‌ از ايجاد كارگروهي در استان براي هماهنگي بيشتر در اين زمينه خبر داد.

"طوبی مازارزاده"  گفت: متاسفانه طي سال‌هاي اخير، سخت‌گیری در امر ازدواج هم در بين خانواده‌ها و هم جوانان بسيار شايع شده است که در این رابطه بايد بيش از پيش، فرهنگ‌سازی و ازدواج آسان ترویج شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در همين راستا نيز مجمع خیرین ازدواج در استان با هدف ترویج ازدواج آگاهانه و آسان با مشاركت خیرین راه‌اندازی شده است.

معاون جوانان استان درباره اقدامات این مجمع نيز گفت: از مشاوره قبل از ازدواج تا هزینه‌های عروسی و حتی گرفتن وکیل در موارد ضروری بعد از ازدواج، از اقداماتی است که این مجمع انجام می‌دهد.

مازارزاده تاکید کرد: از آنجایی که 50 درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد، ين تمرکز اين معاونت در دوران پس از ازدواج، حمایت و برگزاری جلسات مشاوره برای زوج‌ها در این دوران است.

وي با انتقاد از موازی‌کاری‌هایی که توسط دستگاه‌های مختلف در امر ازدواج صورت می‌گیرد، گفت: باید بین دستگاه‌های متولی این امر همچون بهزیستی، کمیته امداد و نیروی انتظامی، هماهنگي و وحدت رويه شكل بگيرد و اقدامات جزیره‌ای و بدون هماهنگی با سایر متوليان اين حوزه پرهيز شود.

وی به نقش نظارتی و هماهنگی معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها در خصوص ازدواج اشاره کرد و افزود: در راستای ایجاد وحدت بین متولیان اين امر، كارگروه ازدواج استان با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و ارگان‌هاي متولي در اين مقوله تشکیل شده و امیدواریم از این پس شاهد برگزاري جشن‌های ازدواج به صورت هماهنگ در کل استان باشيم.

معاون جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان به برنامه‌هاي هفته پيش رو كه به عنوان هفته ازدواج نامگذاري شده است، اشاره و تصريح كرد: به همين مناسبت و با رايزني‌هاي صورت گرفته با چند مركز مشاوره در استان، خدمات مشاوره رایگان قبل و بعد از ازدواج به افراد ارائه خواهد شد.

مازارزاده در پايان همچنین از برنامه‌ريزي براي برگزاری جشن ازدواج دو هزار زوج جوان كه با مشکل تامین جهیزیه مواجه بودند، در اين هفته با همكاري شبکه فعالین ازدواج(شفا) و دستگاه‌هاي مربوطه خبر داد.

يادآور مي‌شود؛ امروز شنبه اول ذيحجه مصادف سيزدهم شهریور‌ماه مصادف با سالروز پیوند آسمانی امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س)، به عنوان روز ازدواج نامگذاري شده و به همين مناسبت نيز تا 19 شهریورماه برنامه‌هايي تحت عنوان هفته‌ي ازدواج در سطح استان و كشور برگزار مي‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار