پیکارهای کاراته قهرمانی سبک شوتوکان‌دو ایران با پایان دو روز رقابت مدعیان در اوزان و رده‌های سنی مختلف حکم به قهرمانی کاراته‌کاهای استان قم داد.
کد خبر: ۲۹۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 03 September 2016
به گزارش تابناک قم، سبک شوتوکان‌دو و هیأت کاراته استان قم به مدت دو روز میزبان برگزاری مسابقات سال 1395 کاراته قهرمانی سبک شوتوکان‌دو قهرمانی مردان ایران بودند و این رقابت‌ها با حضور حداکثری کاراته‌کاهای این سبک در شهر مقدس قم برگزار شد.

در شرایطی که چهره‌های مطرح و شاخص کاراته ایران، آسیا و جهان در این رقابت‌ها حضور داشتند، این مسابقات موفقیت‌های بسیار چشمگیری برای کاراته استان قم به همراه داشت تا قم علاوه بر درخشش در مسابقات بین‌المللی، آسیایی و جهانی در سطح کشور نیز همچنان یک استان موفق باشد.

رقابت کاراته‌کاهای 19 استان در قم


کاراته‌کاهای قمی در تلاش برای کسب مقام‌های اول تا سوم و نشان‌‌های طلا، نقره و برنز رقابت‌های سبک شوتوکان‌دو کاراته قهرمانی کشور در سال 1395، در جدال با رقبای خود از استان‌های مختلف پرقدرت ظاهر شدند و با تلاش قابل توجه خود برای کسب بیشترین مدال از این مسابقات، سرانجام بر سکوی قهرمانی جای گرفتند.

این در حالی است که همواره استان قم به عنوان مهد استعدادهای رشته کاراته، همه ساله بیشترین مدال‌های خود را در رشته‌های انفرادی از مسابقات مختلف کاراته در سبک‌های گوناگون و در پیکارهای متعدد قهرمانی کاراته کشور کسب می‌کند و در این دوره نیز به مقام قهرمانی رسید.

تیم‌هایی در تمام رده‌های سنی به نمایندگی از سبک شوتوکان‌دو کاراته استان‌های مختلف کشور در مسابقات این دوره حضور داشتند و شرکت کنندگان به واسطه استعداد و انگیزه بسیار بالای خود، برای به دست آوردن مدال‌های این دوره از مسابقات رقابتی نزدیک و جذاب داشتند.

تکرار قهرمانی قم با کسب 104 مدال


نفرات حاضر در ترکیب تیم کاراته سبک شوتوکان‌دو استان قم نیز با انگیزه اینکه برای کاراته و ورزش قم بیشترین مدال این رقابت‌ها را به ارمغان بیاورند و قم در خانه جام قهرمانی پیکارهای سبک شوتوکان‌دو کاراته کشور را حفظ کند با مجموع 104 مدال این مهم را محقق کردند.

این در حالی است که رقابت‌های کاراته در سطح کشور در دو بخش کنترلی و غیرکنترلی همه ساله با جذابیت‌های خاصی با حضور علاقمندان پرشمار به این رشته برگزار می‌شود و استان قم نیز استعدادها و قهرمانان زیادی در هر دو بخش دارد و یکی از آنها سبک شوتوکان‌دو است.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی مسؤولین سبک شوتوکان‌دو کاراته کشورمان، پیکارهای این سبک با حضور نخبه‌های کاراته کشور از استان‌های مختلف به میزبانی سالن شهید رضائیان مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم به انجام رسید و برترین‌های خود را شناخت.

موفقیت قم در کسب قم 33 مدال طلا، 34 نشان نقره و 53 مدال برنز

قهرمانی قم در مسابقات کاراته سبک شوتو‌کان‌دو کشور یک موفقیت ارزنده دیگر بود که در ادامه درخشش کاراته‌کاهای قم در میادین داخلی و کشوری به دست آمد و تیم استان قم با کسب بیشترین مدال عنوان نخست این دوره از پیکارها را با اقتدار به خود اختصاص داد.

بر اساس برنامه ریزی فدراسیون کاراته و مسوولان سبک شوتوکان‌دو کاراته کشور، این مسابقات با شرکت نزدیک به 600 کاراته‌کا از 19 استان کاراته‌خیز کشور به میزبانی هیأت کاراته و سبک شوتوکان‌دو قم برگزار شد و تیم‌های قم، اصفهان و آذربایجان غربی در مکان‌های اول تا سوم ایستادند.

در پایان رقابت کاراته‌کاهای شرکت کننده، تیم قم با کسب 33 مدال طلا، 34 نشان نقره و 53 مدال برنز بر سکوی قهرمانی تکیه زد و تیم‌های اصفهان و آذربایجان‌غربی به ترتیب دوم و سوم شدند و مراسم پایانی نیز برای اهدای مدال‌ها با حضور سرپرست فدراسیون کاراته، مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و قهرمانان شاخص جهان و آسیا برگزار شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار