گرانی تعرفه فروش کنتور برق روستایی در کنار صدور فیش های مصرفی با رقم های بالا در دره های مصرفی ماه قبل نارضایتی را در مردم شهرستان خاش در سیستان و بلوچستان پدید آورد.
کد خبر: ۲۹۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 10 September 2016

مردم این منطقه مرزی خواهان اصلاح تعرفه های مصرفی و نیز کاهش تعرفه های فروش کنتور برق بویژه در مناطق روستایی هستند.

جمعی از شهروندان خاش نارضایتی شدید خود را در مباحث مطرح شده ابراز داشتند.

محمد قلندرزهی افزود: اداره برق خاش از اواخر سال قبل قوانینی سخت گیرانه را برای دریافت مطالبات خود اتخاذ می کند بطوری که روز قبل از موعد پرداخت قبضها تحویل و از مشترکان درخواست پرداخت هزینه مصرفی می گردد که در صورت گذشت یک روز از موعد برق مشترک قطع می گردد.

وی اظهار داشت: بسیاری از ساکنان شهری و روستایی خاش از طریق دریافت یارانه ها هزینه های مصرفی آب و برق را می پردازند لذا باید این مهلت به آنها داده شود تا پس از دریافت یارانه ها بتوانند مبالغ مصرفی را پرداخت کنند.

حمید میربلوچ هم گفت: با توجه به اینکه شهرستان خاش از شرایطی متفاوت اقلیمی نسبت به دیگر شهرهای استان برخوردار بوده انتظار داریم در مواقع و فصول سرد و گرم سال مطابق با دیگر نقاط کشور که از تخفیف هایی بهره می برند محاسبات مصرفی برق اعمال شود.

وی اظهار داشت: بالا بردن تعرفه فروش کنتور برق در منطقه ای محروم مانند خاش که بر اساس بخشنامه کشوری ابلاغ می گردد هم به صلاح نیست زیرا مردم این منطقه از شدت فقر و ضعف بنیه اقتصادی رنج می برند و هم اینک نیز ساکنان زیادی از روستاها به دلیل ناتوانی در خرید کنتور برق نتوانسته اند از این نعمت ارزشمند بهره ببرند.

رسول ریگی گفت: امتیاز برق روستایی در خاش از 320 هزار تومان به 470 هزار تومان رسیده که این امر گلایه مندی شدید مردمی را به دنبال داشته است.

احمد میر هم گفت: صدور فیش های مصرفی آب و برق ویژه مشترکان شهری و روستایی نارضایتی های عمومی را به دنبال داشته و بطوری که این مبحث را خطیبان نمازهای جمعه و فعالان عرصه مجازی بصورت جدی متذکر شده اند.

علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی در همین رابطه گفت: به دولت توصیه می کنیم در خدمت به محرومان و نیازمندان جامعه کوتاهی نکند و با آسان گرفتن خدمات زمینه ها را برای اجرای عدالت و مهرورزی فراهم کنند.

وی اظهار داشت: گرانی ها در بحث مصرف و خرید امتیاز آب و برق محسوس می باشد لذا از دولت می خواهیم با سنجش درآمدهای مردم برنامه های خدمتی خود را با اهداف عدالت گسترانه اجرا نمایند.

مدیر اداره برق شهرستان خاش گفت: افزایش و یا کاهش هزینه های مصرف و انشعاب موضوعی شهرستانی و استانی نیست و مربوط به کل کشور بوده و این اداره مجری آنچه از وزارت متبوع ابلاغ می شود است.

قدرت شهیکی افزود: اعتراض به قیمتها و تعرفه ها در حوزه برق تنها مختص این شهرستان نیست.

وی اظهار داشت: در خصوص روشنایی واقعا کارهای ارزشمندی انجام شده تمام بلوارها و معابر دارای روشنایی مطلوب می باشند فقط در اواخر سال 94 و اوایل 95 نزدیک به هفتصد میلیون تومان جهت روشنایی کار شده است.

شهیکی ادامه داد: در بحث برق رسانی به روستاها واقعا در خاش طی چند سال انقلابی کار شده فقط در سال گذشته 32 روستا برقدار شده در چند ماه اخیر ففط در بخش مرکزی حدود 40 دستگاه ترانس نصب گردیده به همین نسبت شبکه ها گسترش یافته در سه ماه اخیر فقط 10 کیلومتر شبکه قوی و ضعیف و تعداد زیادی ترانس درشهر خاش به زیر ساختهای شهرستان اضافه شده است.

به گفته وی در سال گذشته بیش از 50 کیلومتر شبکه فرسوده در شهرستان اصلاح و یا کابل جایگزین شده تاسیسات پیشرفته جهت بهبود کیفیت برق نصب گردیده یقین دارم ساعات اوج مصرف را همه می دانند ولی آنچه ضرورت دارد رعایت الگوی مصرف در این ساعتهاست.

وی اظهار داشت: برق شهرستان خاش وسعتی به مساحت 28 هزار کیلومتر مربع را نمایندگی می کند و گستره ای در حدود 800 روستا و بیش از 3500 کیلومتر شبکه و بیش از 43 هزار مشترک برق با افکار و سلیقه های مختلف تامین برق پایدار برای مشترکان و اخذ بهای انرژی فروخته شده و خدمات دیگر و از همه مهمتر سعه صدر و راضی نگهداشتن آنها نیازمند برنامه ریزی و مدیریت صحیح می باشد.

مدیر اداره برق خاش تصریح کرد: مدیریت می بایست همزمان برای پایداری برق مشترکان نسبت به وصول مطالبات شرکت بابت برق فروخته شده اقدام نماید و باید مامورین در نحوه وصول قانونی حمایت شوند.

وی افزود: واضح است وصول مطالبات از مردم با افکار و سلیقه ها و بنیه اقتصادی مختلف کار ساده ای نیست و در عین تکریم ارباب رجوع به وظایف قانونی خود عمل نماید.

وی یادآور شد: جهت تنویر افکار آن دسته از مشترکین برق که نسبت به ارقام صادره در قبوض گلایه مندند اعلام می گردد تعرفه های برق هیچ تغییری نداشته و افزایش قبوض مربوط به مصرف بالاتر نسبت به سنوات قبل ناشی از کارکرد سیستمهای سرمایشی و بالطبع محاسبه کارکرد کنتور با پله های بالاتر که نرخ آن بالا است می باشد.

شهیکی گفت: تعرفه های برق از طریق وزارت نیرو دراختیار شرکتهای توزیع قرار می گیرد و برق شهرستان و استان نقشی ندارند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه قیمت برق در پله های مختلف بر روی قبض مشخص و مردم براحتی می توانند نحوه مصرف و میزان آن را خود مدیریت نمایند ضمن اینکه لوازم اندازه گیری دارای سه تعرفه می باشند بنابراین تنها راه کاهش هزینه های برق استفاده بهینه می باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار