مدیر آبفای روستایی آبیک:
مدیر آبفای روستایی شهرستان آبیک گفت: در صورت تصویب مجوز صدور حفر چاه جدید روستای قشلاق از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، نسبت به حفر این چاه اقدام می‌شود.
کد خبر: ۲۹۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶ 10 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حسین رجب‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: برای رفع مشکل کمبود آب در روستای قشلاق، افت شدید آب و برخی اوقات قطعی آب این روستا، مجوز حفر چاه جدید از شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین درخواست شده است.

وی افزود: بازدیدهای لازم از سوی مسؤولان شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین از روستای قشلاق صورت گرفته و اقداماتی انجام شده است که صدور مجوز حفر چاه جدید این روستا باید طی کمیسیونی در شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین به تصویب برسد.

مدیر آبفای روستایی شهرستان آبیک ادامه داد: در صورت تصویب مجوز صدور حفر چاه جدید روستای قشلاق از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، نسبت به حفر این چاه اقدام می‌شود.

رجب‌پور اضافه کرد: میزان مصرف آب شرب در روستای قشلاق در سال گذشته، به ازای هر نفر 200 لیتر در شبانه‌روز بوده؛ در حالی که بیشتر از میزان مصرفی آب در فصل گرم سال استفاده شده است.

وی با اشاره به میزان مصرف آب در روستاها که طبق استاندارد 120 لیتر در شبانه‌روز است، خاطرنشان کرد: در روستای قشلاق مصرف آب بیش از حد استاندارد بوده است.

این مسؤول بیان کرد: طی دو سال اخیر، 45 مورد انشعاب غیرمجاز در روستای قشلاق شناسایی شده که به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

مدیر آبفای روستایی شهرستان آبیک افزود: برای 25 مورد انشعاب غیرمجاز شناسایی شده روستای قشلاق تعیین تکلیف صورت گرفته و به مجاز تبدیل شده است، اما 20 مورد پرونده انشعاب غیرمجاز این روستا در مراحل حقوقی و دادگاهی قرار دارد.

رجب‌پور تمام شبکه آبرسانی روستای قشلاق را فرسوده و قدیمی ذکر کرد و گفت: کار مطالعاتی اصلاح شبکه  آبرسانی این روستا انجام شده که به دلیل محدودیت اعتبار، اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده فاز به فاز صورت می‌گیرد.

* آماده بودن پیمانکار برای اصلاح شبکه آبرسانی روستای قشلاق

وی با اشاره به آماده بودن پیمانکار برای اصلاح شبکه آبرسانی روستای قشلاق افزود: در فاز نخست، دو کیلومتر از شبکه فرسوده قشلاق شامل جاده کمال‌آباد و مقابل مرکز بهداشتی و درمانی این روستا پس از رفع تعارض‌های موجود اصلاح و بازسازی می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: با اصلاح دو کیلومتر از شبکه آبرسانی، حدود 200 مشترک روستای قشلاق شهرستان آبیک از شبکه جدید برخوردار می‌شوند.

مدیر آبفای روستایی شهرستان آبیک با اشاره به اصلاح و حفاری حوضچه سه شیرفلکه موجود در روستای قشلاق اضافه کرد: نسبت به تعویض شیر فلکه‌ها اقدام صورت گرفته و نشتی موجود رفع شده است اما به دلیل محدودیت‌های اعتباری تعمیر و نگهداری ساخت حوضچه راکد مانده که در صورت تخصیص اعتبار، نسبت به ساخت آن در اسرع وقت اقدام می‌شود.

رجب‌پور با بیان اینکه شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز در روستای قشلاق ادامه دارد، خاطرنشان کرد: آبفای روستایی همگام با مردم و همراه با حفظ منابع آب خدمت‌رسانی می‌کند و تأمین آب شرب و بهداشتی روستاها را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 29 لیتر آب در ثانیه برای هر خانوار در روستای قشلاق اختصاص می‌یابد؛ در حالی که طبق تعریف استاندارد وزارت نیرو و تأیید شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، 17 لیتر در ثانیه آب برای مردم این روستا کفاف می‌دهد.

این مسؤول افزود: برای کمک به رفع مشکل آب شرب روستای میان‌کوه شهرستان آبیک، هفته‌ای چهار سرویس به میزان 50 مترمکعب آبرسانی سیار به این روستا صورت می‌گیرد گرچه حفر چاه جدید برای رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفته است.

این مسؤول با بیان اینکه در حد معقول، آب شرب برای روستاها تأمین شده است، عنوان کرد: می‌طلبد مردم روستاها در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا با کمبود یا قطعی آب مواجه نشوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار