به ازاي هر 100 نفر در فرديس 75 سانتي‌متر كتابخانه داريم
اعتراف به كمبود فضاهاي فرهنگي به ويژه كتابخانه در استان البرز از سوي مسئولان اين استان را بايد اعتراف تلخ ناميد.
کد خبر: ۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸ 19 January 2015
به گزارش تابناك – البرز: نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی فردیس با حضور مسئولان ارشد اين شهرستان برگزار شد.
در جلسه فوق مدیر امور کتابخانه‌های عمومی فردیس با اشاره به جمعیت 600 هزار نفری این شهرستان گفت: فردیس برای اینکه به شاخص‌های کشوری برسد به 9 کتابخانه عمومی جدید نیاز دارد.
گلشن شیرمحمدی افزود: اکنون شهرستان فردیس دارای 9 باب کتابخانه شامل 4 کتابخانه عمومی و 5 کتابخانه مشارکتی است.
وی افزود: به ازای هر 100 نفر 75 سانتی مترمربع فضای کتابخانه‌ای در فردیس وجود دارد و برای اینکه به شاخص متوسط استانی برسیم به 432 متر مربع فضای جدید کتابخانه نیاز است .
وی در این نشست به کمبود فضای کتابخانه‌های فردیس اشاره کرد و از خیرین خواست در امر ساخت کتابخانه و ایجاد فضای مطالعه برای مردم با اداره کتابخانه های عمومی فردیس همکاری کنند.
در اين جلسه مهدي مهرور فرماندار فرديس و مريم قهرماني نماينده شوراي اسلامي شهر نيز به بيان ديدگاه‌هاي خود پرداختند كه بيشتر موضوعات كلي و تشويق به كتابخواني بود.
اتفاق مهم در پايان جلسه افتاد. خبرگزاري ايرنا گزارش داده است كه در پايان جلسه فوق قطعه زمینی به مساحت یکهزارو200 مترمربع در رزکان فردیس برای ساخت کتابخانه عمومی مشخص و تصویب شد.
قرار است پس ازانجام مراحل اداری ، عملیات ساخت این کتابخانه آغاز شود، همچنین توسعه کتابخانه علامه امینی شهرداری منطقه سه کرج از دیگر مصوبه های این نشست بود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار