معاون فرهنگی تبلیغی شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان:
معاون فرهنگی تبلیغی شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان از برگزاری «همایش آیت بصیرت» با موضوع بازخوانی سیره انقلابی محروم آیت الله ابوالقاسم خزعلی، در پنجشنبه 25شهریورماه خبر داد و گفت: مواضع آیت الله خزعلی در فتنه88 از ویژگی های بارز زندگی ایشان بود.
کد خبر: ۲۹۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 14 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام و المسملین محمد فردوسی پور، ظهر امروز در نشست خبری همایش آیت بصیرت که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان برگزار شد، با بیان این مطلب که بازخوانی زندگی یاران امام خمینی (ره) و کسانی که تا لحظه آخر با رهبری همراه بودند می تواند تأثیر خوبی در زندگی و عملکرد جوانان انقلابی بگذارد، اظهار کرد: همراهی با امام در دوران ستم شاهی و تحمل زندان و سختی های مبارزه در راه دین و همچنین همراهی با مقام معظم رهبری در برهه های حساس انقلاب، به خصوص مواضع ایشان در فتنه 88 از ویژگی های بارز زندگی این عالم مجاهد بود.
وی ادامه داد: ایشان بخاطر همراهی با امام راحل و مقام معظم رهبری و خدمت به دین اسلام هزینه های زیادی را متحمل شدن که جدا شدن از کسانی که با رهبری همراه نبودند، مخصوصا جدا شدن از نزدیکان، از نمونه این هزینه ها بود.
معاون فرهنگی تبلیغی شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به تأکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئولان نظام باید زندگی طلبگی خود را حفظ کنند، گفت: مرحوم آیت الله خزعلی در تمام عمر زندگی طلبگی خود را حفظ کرد و در کنار مسئولیت هایی که در نظام داشتند، هیچگاه از تبلیغ دین که رسالت حوزه است غفلت نکردند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد فردوسی پور ایجاد بنیاد بین المللی غدیر را از برجسته ترین نکات زندگی مرحوم آیت الله خزعلی دانست و بیان کرد: ایشان با خدای خود عهد کرده بود که نصف درآمد خود را وقف امیرالمومنین (ع) کند و تأسیس بنیاد بین المللی غدیر در تمام شهرها و نهادینه شدن مقام امامت برای اکثر مردم ثمره این عهد است.
وی در ادامه به تشریح برنامه های همایش آیت بصیرت پرداخت و اظهار کرد: تجلیل از همسر مرحوم آیت الله خزعلی و رونمایی از کتاب خاطرات ایشان با عنوان «دوستدار خمینی» از جمله برنامه های این همایش است.
معاون فرهنگی تبلیغی شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان ادامه داد: در این همایش مستند زندگی مرحوم آیت الله خزعلی با عنوان «تا آخر ایستاد» که بیانگر ابعاد مختلف زندگی و ایستادگی ایشان در راه دین است، از برنامه های دیگر این همایش است.
وی با بیان این مطلب که آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران نیز در این مراسم حضور دارند، گفت: همچنین حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.
وی در پایان از برگزاری مراسم گرامی داشت سالگرد وفات آیت الله خزعلی در روز پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر رضوی خبر داد.
گفتنی است همایش آیت بصیرت با موضوع بازخوانی سیره انقلابی محروم آیت الله ابوالقاسم خزعلی روز پنجشنبه 25شهریور ماه، ساعت 16:30 إلی 19 در تالار شهر مشهد برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار