کد خبر: ۲۹۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸ 15 September 2016
به گزارش تابناک یزد،فرماندار یزد با اشاره به ضرورت حمایت از احزاب در راستای ارتقای مشارکت عمومی در توسعه شهر و استان یزد از راه‌اندازی خانه احزاب و سازمان‌های مردم‌نهاد در استان یزد خبر داد."مصطفي سالاري" در نشست مشترك اعضاي شوراي مرکزي شعبه يزد حزب نداي ايرانيان،اظهار کرد: هركجا عقلانيت، اعتدال و خرد جمعي حکم‌فرما باشد دولت در كنار احزاب خواهد بود و از آن‌ها حمایت‌های قانوني را خواهد داشت.

وي با اشاره به اين‌كه انتخابات سال گذشته درنهایت آرامش، امنيت و بدون هیچ‌گونه ايرادي در استان برگزار شد، تصريح كرد: خوشبختانه نقش احزاب در انتخابات مجلس شوراي اسلامي سال گذشته مشهود بود و نقش مهم و كاربردي اين بخش از سياست به‌خوبی نمايان شد.

سالاری رشد احزاب در دروه جدید را نتیجه سیاست‌های اجرای دولت تدبیر و امید دانست و بیان کرد: نهايي شدن منشور اخلاقي احزاب نقش مهمی در رشد و ارتقای فزآینده‌ای در عملکرد آینده احزاب ایفا می‌کند.

فرماندار با اشاره به انجام دادن اقدامات مقدماتی تأسیس خانه احزاب استان گفت: به‌زودی خانه احزاب و خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان راه‌اندازی می‌شود.

این مقام مسئول در بخش ديگري از سخنان خود با تأکید بر اهمیت انتخابات سال آینده افزود: افزايش مشاركت مردم به‌عنوان پشتوانه اصلي دولت و نظام جمهوری اسلامی مهم‌ترین هدف ما خواهد بود.

وی خدمت بهتر به مردم را تنها راه مقبوليت دولت و نظام عنوان کرد و ادامه داد: رضايت مردمي پشتوانه دولت تدبير و اميد است و درنتیجه سدي محكمي براي نفوذ دشمن به داخل كشور شده است.

سالاری تشکیل شوراهاي اسلامی شهر و روستا را یکی از اصول قانون اساسی بجا مانده دانست و خاطرنشان کرد: در مورد شوراهاي اسلامی شهر و روستا نيازمند فرهنگ‌سازی جديدي هستيم تا از حالت غيرتخصصي خارج‌شده و به سمت تخصص گرايي برای برنامه‌ریزی و توسعه و پیشرفت سوق پيدا كند.

وي نقش احزاب را در انتخابات شوراها مهم و كارساز عنوان كرد و گفت: احزاب مختلف می‌توانند با قرار دادن افراد متخصص با نگاه به نياز روز شهرها نسبت به ارائه ليست واحد اقدام كنند تا همانند انتخابات مجلس نقش احزاب در بين آحاد جامعه پررنگ‌تر احساس شود.

فرماندار در پايان سخنان خود يكي از مزاياي ارائه فهرست‌های حزبي را پاسخگويي بعد از انتخابات دانست و تأکید كرد: حزب برنده در مقابل اقدامات خود پاسخگو و این موضوع سبب ارتقا مسئولیت‌پذیری و در نتیجه خدمات بهتر و بیشتر به مردم می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار