مشکلات عدیده ای که در ساخت مسکن مهر دهلران وجود داشته استقبال مردم برای خرید این واحدها را از بین برده و تنها راه استفاده بهینه از این همه هزینه صورت گرفته ،به گواه وزیر وقت راه و شهرسازی در دولت دهم، واگذاری این واحدها به مردم بدون دریافت وجه نقد خواهد بود.
کد خبر: ۲۹۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳ 15 September 2016

نماینده حوزه جنوبی استان درمجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه پروژه بزرگ  مسکن مهر توانست تاحدودی مشکل مسکن رادرکشور مرتفع نماید اما در مناطقی همچون دهلران به علت برنامه ریزی غلط، با مشکل عدم تقاضا روبرو است که مشابه آن در 80 هزار واحد سطح کشور وجود دارد.

به گزارش تابناک ایلام ،شادمهر کاظم زاده صبح امروز  درنشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح چرایی عدم ورود دولت یازدهم به مقوله احداث مسکن مهر اظهار کرد : تکمیل زیرساخت های طرح مسکن مهر، نظیر فضای آموزشی ،احداث فضای سبز وآب وبرق این طرحها به اعتبارات زیادی نیازمند بود که این عامل باعث شد که دولت یازدهم به ساخت مسکن مهر ورود نکند
 
کاظم زاده با اشاره به ظرفیت مرز بین المللی مهران تصریح کرد: استان ایلام دروازه عتبات عالیات است واز مرز بین المللی مهران بعنوان یک ظرفیت بزرگ می توان در راستای توسعه همه جانبه استان بیشترین استفاده را برد.

وی همچنین بر فعال شدن مرزهای دهلران و موسیان به عنوان نقاط اتصال مرکز جهان تشیع به عتبات عالیات تاکید کرد وگفت : باید از ظرفیت 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق برای شکوفایی اقتصاد این استان استفاده کنیم. 

کاظم زاده درخصوص استفاده منابع صندوق توسعه ملی در استان  افزود: سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری دربخشهای مختلف استان رغبتی نشان نمی دهند،دولت باید خلاء عدم حضور بخش خصوصی دراستان را بااستفاده از توان ومنابع صندوق توسعه ملی پر کند.
این نماینده بیان داشت: درراستای اجرای عدالت لازم است همه استانها به نسبت مساوی از منابع صندوق توسعه ملی بهره مند شوند ودراین راستا باید سهم هر استان مشخص شود.

وی درادامه به اجرای طرحهای راهسازی در اشاره کرد وگفت استان، گفت: پروژه های غیر کارشناسانه زیادی در کشور تعریف شده که برای اجرای آنها منابع هنگفتی اعتبار مورد نیاز است است، از جمله در بخش راه 132 هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که سالیانه فقط 2تا3درصد از اعتبارات پیش بینی شده به این طرحها اختصاص می یابد .
 
وی همچنین با اشاره به دستور وزیرراه برای احداث بزرگراه مهران دهلران گفت:در دیدار با وزیر راه وشهرسازی ،موضوع احداث بزرگراه مهران -دهلران مطرح شد که به دستور وزیر این پروژه به مناقصه رفته وبزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 2 نوع نگاه به مقوله بیکاری وجود دارد که یکی نگاه حاکمیتی است که بیکاران تنها بدنبال کار اداری هستند.

وی جهت گیری به سمت خصوصی سازی و توازن منطقه ای را بهترین راهکار برای رفع معضل بیکاری در جامعه اعلام کرد و افزود: وقتی طرح ان جی ال دهلران اجرا شود بیش از یک هزار نفر در مرحله اول جذب کار می شوند.

نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: چهار خطه کردن جاده ایلام - دهلران - اندیشمک، طرح ان جی ال، پمپاز آب دهلران، تکمیل تونل کبیرکوه، جاده پل دختر - آبدانان از مهمترین طرح های حوزه جنوب استان ایلام هستند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار