شرفی با بیان اینکه در طرح تابستانه با تخلف های احتمالی به شدت برخورد می
شود اظهار داشت: به منظور ارتقای سطح خدمات، برخورد با متخلفان در عرصه حمل
و نقل در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در صورت انعکاس
شکایت و تخلف از شرکت های مسافربری و یا رانندگان، بلافاصله برخورد قانونی
اعمال و ضوابط حاکم بر بخش حمل و نقل بدون اغماض اعمال می شود.
شرفی
افزود: به منظور ارتقای کیفی سطح خدمات به مسافران تابستانی، گشت های مشترک
توسط ارگان های مختلف ذی ربط راه اندازی شده است و عملکرد در این زمینه
رصد و کنترل می شود.
وی تصریح کرد: در این گشت های مشترک، تیم نظارتی
شامل نمایندگان اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، تعزیرات حکومتی، سازمان
صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و تشکل های صنفی استان از ناوگان
حمل و نقل عمومی مسافربری برون شهری و شرکت های مسافربری بازدید می کنند.
وی
خاطرنشان کرد: توقف در زمان و مکان مناسب برای ادای فریضه نماز، رعایت
بهداشت ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری واطلاع رسانی لازم به مسافران از
جمله شاخص ها برای ارزیابی سطح خدمات به مسافران است و ارائه این خدمات از
حقوق مسافران به شمار می رود.
سرپرست اداره مسافر اداره کل راهداری وحمل
و نقل جاده ای از مسافران و شهروندان درخواست کرد هر گونه شکایت، انتقاد و
پیشنهاد خود را از طریق سامانه پیام کوتاه این اداره کل به شماره
30009900090800 منعکس کنند.