رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی یاسوج گفت: سفیران کشورهای عمان و عراق با هدف توسعه صادرات در آینده‌ای نزدیک به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنند.
کد خبر: ۳۰۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 24 September 2016
«جبار کیانی‌پور» در نشست شورای توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: هماهنگی لازم برای انجام سفر این دو سفیر که در آینده نزدیک انجام می‌شود در وزارت امور خارجه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این سفر فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی کهگیلویه و بویراحمد به کشورهای عربی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی یاسوج خاطرنشان کرد: رونق صادرات به بازار کشورهای عربی، حوزه خلیج‌فارس و دیگر کشورها نیازمند اعزام گروه‌های اقتصادی و دعوت از هیئت‌های تجاری دیگر کشورها به استان است.

کیانی‌پور تصریح کرد: برخی تاجران کشور بلغارستان آماده سرمایه‌گذاری در برخی بخش‌های اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه در کشاورزی و بسته‌بندی لبنیات هستند.

وی تقویت روابط بین‌المللی را لازمه توسعه صادرات غیرنفتی دانست و گفت: توسعه صادرات استان نیازمند اعزام بازاریاب و ایجاد غرفه‌های معرفی تولیدات صادراتی در دیگر کشورهاست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی یاسوج در زمینه تأخیر در تهیه طرح سند توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اطلاعات بخش‌های مختلف جمع‌آوری و نشست‌های مختلفی با سازمان‌های صنعت و معدن، صنایع‌دستی و کشاورزی برگزار شده است.

کیانی‌پور یادآور شد: تهیه و تدوین این سند نیازمند کار علمی و کارشناسی دقیق است و اجرای آن توسط یک تیم از استادان دانشگاه و صاحب‌نظران به یک میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار