کد خبر: ۳۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 03 May 2015
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز از اجرای کمیسیون نظارت با شرایط جدید در سال جاری برای بهره‌وری و خروجی بهتر خبر داد و گفت: در حوزه صادرات به دنبال ایجاد پایانه صادراتی و ایجاد سایت نمایشگاه بین‌المللی در استان هستیم.
ایرج موفق با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در استان البرز اظهار داشت: در این راستا 2 هزار و 250 مجوز سرمایه‌گذاری جدید صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه با صدور این مجوزها رتبه استان البرز از هشتم به هفتم ارتقا یافته است، افزود: تلاش می‌شود توسعه در بخش‌های مختلف شهرک‌های صنعتی که امکان‌پذیر است، انجام شود و در این راستا ایجاد شهرک‌های جدید نیز در دستور کار قرار دارد که اقدامات لازم در این زمینه نیز در حال پیگیری است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: بحث تخصیص آب و زمین این شهرک‌ها در حال بررسی است تا با اختصاص زمین، واگذاری‌ها به شکل مطلوب انجام و فازبندی عملیاتی آن برای واگذاری آماده شود.
وی با بیان اینکه ایجاد واحدهای کارگاهی در شهرک‌های صنعتی البرز در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: این کار برای حضور سرمایه‌گذارانی انجام می‌شود که به فضای بزرگی احتیاج ندارند و در سوله‌های کمتر از هزار متر می‌توانند فعالیت‌های صنعتی خود را عملیاتی کنند.
موفق تصریح کرد: در این سوله‌های کارگاهی، امکانات خدماتی مانند آب، برق و گاز ایجاد می‌شود تا صنعتگران با استقرار دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود، فعالیت خود را با سهولت بیشتری انجام دهند.
وی با اشاره به وضعیت جذب سرمایه‌گذار در استان البرز اظهار داشت: در سال گذشته جلسات و اقداماتی انجام شد که بر اساس آن تعامل خوبی میان مدیران به‌ویژه استانداری البرز شکل گرفته که در این راستا بخش ستاد سرمایه‌گذاری توسط اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان فعال شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اینکه در سال گذشته 2 سرمایه‌گذار خارجی در حوزه تولید ماشین‌آلات صنایع فولادسازی و نیز تنباکو سرمایه‌گذاری کرده‌اند، گفت: اخیرا جذب یک شرکت‌ کره‌ای برای سرمایه‌گذاری در البرز در دستور کار قرار گرفته و به زودی در استان مستقر شود.
وی با تاکید بر اینکه شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در استان البرز در وضعیت مطلوبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: در بخش معدن نیز علاوه بر شناسایی مناطق بکر، صدور مجوز برای واحدهای بدون مجوز در دستور کار قرار دارد.
موفق بیان کرد: صدور پروانه بهره‌برداری نیز در راستای ساماندهی معادن به آن‌ها انجام می‌شود.
وی با اشاره به ساماندهی صنوف تولیدی در بخش بازرگانی، تصریح کرد: کمیسیون نظارت با شرایط جدیدی در سال جاری اجرا می‌شود تا بهره‌وری و خروجی بهتری داشته باشد و در حوزه صادرات نیز به دنبال ایجاد پایانه صادراتی و ایجاد سایت نمایشگاه بین‌المللی در استان هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار