کد خبر: ۳۰۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 01 October 2016
این روزها رمالان با هزار دوز و کلک و شگردهای فریبکارانه دست در جیب مردم می برند و پول های هنگفت را بابت تکه ای کاغذ یا طلسمی باطل از آنان با همکاری خودشان می ربایند.
نوشتن نسخه‌های خوشبختی، فروش مهره و روغن مار، بخت‌گشایی با نعل اسب، پیدا کردن دزد با آینه‌بینی و یافتن کار پر درآمد برای مشتریان و حتی درمان برخی بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله شیوه‌های رمالان است که با فریب افراد ساده دل، بازار گرمی برای خود باز کرده اند.
این سودجویان مستقیم کانون خانواده و باورهای مردم را هدف گرفته و در راستای فرهنگسازی برای شهروندان ضرورت‌ اطلاع رسانی بیشتر به مردم و وجود قانون برای برخورد با این افراد غیرقابل انکار است.
این مدعیان دروغین که با فریب، کلاهبرداری و شیادی، سوار بر مرکب جهل خلایق، ادعای گره گشایی از کار آنان را دارند، نه تنها گرهی از زندگی آنان نمی گشایند بلکه دین و اعتقاد آنان را به بازی گرفته و با سودجویی تمام، تنها به پر کردن جیب خود می پردازند.
این افراد بدون هیچ دانشی، با دادن اطلاعات نادرست، به گفته خود گذشته و آینده افراد را بازگو می کنند و متاسفانه برخی از مردمان ساده لوح با پناه بردن به آنان و به امید حل مشکلات خود، حاضرند پول های کلانی را در این راه هزینه کنند..
رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه شیروان می گوید: یکی از آسیب های اجتماعی این روزها روی آوردن مردم به امور خرافی است که افراد به جای اینکه در پی علت واقعی معلول ها باشند با تفکرات خرافی علت سازی می کنند.
حجت الاسلام حسین کوثری در گفت و گو با خبرنگار ما  اظهار می دارد: یکی از این خرافات آن است که افراد می خواهند زندگی شان را با فالگیری و دعانویسی و کارهایی از این دست سامان بدهند که ما معتقدیم اثر واقعی در همه علت ها از ناحیه خداوند است و انسان تمام نیرو و توان حل مشکلات را از خداوند منان باید بطلبد.
وی با بیان اینکه خداوند برای حل مشکلات راه پیش روی ما قرار داده است و باید به دستورات الهی عمل کنیم، گفت: کسی که دنبال پول و ثروت است و می خواهد خود را از نظر مادی ارتقا دهد باید کار و تلاش کند و اگر کسی مریض می شود بدون مراجعه به پزشک و استفاده از دارو، بهبودی و سلامت به دست نخواهد آورد و کارهایی از این قبیل مثل ازدواج و کسب مقامات علمی و ... که باید از راهش وارد شد.
کوثری افزود: اینکه کسانی حل مشکل خود را از افرادی می خواهند که خود هزاران مشکل دارند و در کنار خیابان به دعانویسی و رمالی می پردازند کاری عقلایی نیست و متاسفانه چون مردم دارای مشکلات هستند افراد سودجو از احساسات دینی آنان و عواطف پاک آنان استفاده کرده و از این راه باطل و اخاذی می کنند.
یک کارشناس فرهنگی می گوید: در تمام مسائل فردی، اجتماعی و معنوی نباید از چارچوب دین خارج شویم و هر حرکت و تلاشی در چارچوب دین باشد در غیر این صورت دچار مشکل خرافات، دین گریزی، برداشت های غلط در دین خواهیم شد.
حجت الاسلام محمود عزیزی، دلیل مراجعه برخی از افراد به دعانویس و فالگیر را جهل و عدم آگاهی آنان عنوان و اظهار کرد: این در صورتی است که آنان آگاه نیستند بندگان خدا خود مخلوق هستند و کاری از دستشان برنمی آید چرا که خداوند فقط معجزه و رفع مشکل را در دست ائمه معصومین(ع) قرار داده نه بندگانش.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: با توسل به اهل بیت(ع) و نذر کردن برای آن بزرگواران بسیاری از مشکلات ما مرتفع می شود و اینکه افرادی به دعانویسان مراجعه می کنند ناشی از جهل آنان است که از این قضیه بی اطلاع هستند چرا که غیر از خدا افرادی هستند که دارای کرامت، عصمت و علم غیب باشند و مردم عادی علم غیب ندارند.
عزیزی تنبلی و عدم مسئولیت پذیری را از دیگر دلایل روی آوردن افراد به دعانویسان برشمرد و افزود: این گونه افراد دچار کم حوصلگی هستند و حوصله دعا و توسل به درگاه الهی را ندارند، در صورتی که با باور و اعتقاد قلبی بسیاری از مشکلات آنان حل می شود و از سویی هم برخی از افراد مادی گرا و پول پرست فکر می کنند معیار سنجش آنان پول و مادیات دنیا است و می توانند مشکلات خود را از این طریق حل کنند./فاطمه مقدسی-تابناک خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار