بر پایه ادعای روزنامه جروزالم پست، سندی که بعد از مرگ شیمون پرز منتشر شده، نشان از آن دارد که بنیامین نتانیاهو در زمانی که قدرت های جهانی و ایران مشغول مذاکره بر سر برنامه هسته ای ایران بوده اند، قصد یک حمله «فاجعه بار» به ایران را داشته که گفته می شود، شیمون پرز جلوی این کار را گرفته است.
کد خبر: ۳۰۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 02 October 2016
به گزارش تابناک یزد، بر پایه ادعای روزنامه جروزالم پست، سندی که بعد از مرگ شیمون پرز منتشر شده، نشان از آن دارد که بنیامین نتانیاهو در زمانی که قدرت های جهانی و ایران مشغول مذاکره بر سر برنامه هسته ای ایران بوده اند، قصد یک حمله «فاجعه بار» به ایران را داشته که گفته می شود، شیمون پرز جلوی این کار را گرفته است.
 
بنا بر سندی که تا زمان مرگ شیمون پرز رئیس سابق رژیم اسرائیل مخفی مانده بود و به تازگی منتشر شده است، شیمون پرز در گفت وگو با روزنامه جروزالم پست، بیان کرده است، در حالی که قدرت های جهانی مشغول مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور بوده اند، بنیامین نتانیاهو قصد یک حمله فاجعه بار به ایران را داشته که با مخالفت و ممانعت از سوی پرز روبه رو می شود.
 
این سند در حالی منتشر می شود که پیش از این نیز بارها در مورد نقشه ها و نیت های نتانیاهو برای حمله به ایران در برهه های زمانی مختلف گزارش هایی منتشر شده بود، اما نکته بااهمیت در این سند آن است که حکایت از تصمیم شوم نخست وزیر رزیم اسرائیل دقیقا در میانه مذاکرات هسته ای دارد.

نتانیاهو که زمانی در سازمان ملل متحد با نشان دادن کارتونی از یک بمب، سعی در آن داشت که تصویر و تصور جامعه جهانی نسبت به ایران و واقعیت برنامه هسته ای به شدت مبهم و مخدوش سازد، زمانی که ایران و قدرت های جهانی با یکدیگر بر سر میز مذاکره نشسته و به توافق دست یافتند، از تلاش های خود برای خطرناک نشان دادن ایران منصرف نشد و اعلام کرد که اسرائیل خود اقدامات یکجانبه را در مورد ایران در دستور کار قرار خواهد داد.

سندی که باید بر علیه رژیم اسرائیل در سازمان ملل به ثبت رسد

اکنون روزنامه جروزالم پست یک روز بعد از مرگ شیمون پرز، بار دیگر از نیات شوم و جنگ طلبانه نتانیاهو علیه ایران پرده برداشته است و این موضوع به خوبی نشان می دهد که تهدید به جنگ و خشونت از سوی رژیم اسرائیل در منطقه، تنها در حد حرف نیست.

این سند مربوط به آگوست سال 2014 و مربوط به گفت وگویی میان خبرنگار روزنامه جروزالم پست و شیمون پرز است که طی آن وقتی خبرنگار از وی می پرسد که مهمترین اقدام خود طی دوران ریاست خود بر رژیم اسرائیل از 2007 تا 2014 را چه می داند، شیمون پرز اظهار می کند که مهمترین اقدام وی آن بوده که نتانیاهو را شخصا از حمله به سایت های هسته ای ایران منصرف کرده است.

پرز گفته است: نمی خواهم در مورد این جریان زیاد وارد جزئیات شوم؛ اما من شخصا نتانیاهو را از حمله به ایران منصرف کردم و به وی یادآور شدم که این حمله فاجعه بار خواهد بود. شیمون پرز در همین مصاحبه گفته است، خبرنگار تنها بعد از مرگ وی می تواند این مطلب را منتشر کند.
در حالی که هنوز جزئیاتی در مورد این تصمیم برای حمله به ایران منتشر نشده است، اما می توان حدس زد که نیت نتانیاهو اجرای عملیاتی شبیه به عملیات اپرا در سال 1981 است که منجر به نابودی رآکتور هسته ای عراق در جنوب بغداد شد.

به گزارش «تابناک»، این سند در صورت صحت می تواند سندی محکم بر جنگ طلبی نتانیاهو در منطقه باشد؛ سندی که نشان دهنده تهدید زنده رژیم اسرائیل علیه صلح و ثبات در منطقه است و نکته جالب آن ـ همان گونه که گفته شد ـ این است که نیت رژیم اسرائیل و نتانیاهو برای حمله به ایران در زمانی رخ داده که ایران و قدرت های جهانی مشغول مذاکره بر سر برنامه هسته ای بوده اند.

آنچه می توان گفت این است که این بخش از سخنان پرز باید به عنوان یک سند مبنی بر جنگ طلبی اسرائیل و مخالفت سران این رژیم با همه روندهای دیپلماتیک منجر به صلح و ثبات در سازمان ملل مورد استناد قرار گرفته و به ثبت برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار