کد خبر: ۳۰۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 04 October 2016
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری تجمع بزرگ عاشورائیان با شعار «لبیک یا حسین(ع)» در 8 بقعه متبرکه استان در دومین روز از دهه محرم خبر داد.

حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه استان مانند سال‌های گذشته برنامه‌های مذهبی و فرهنگی گوناگونی ویژه دهه محرم در نظر گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امامزادگان یکی از مراکز مهم فرهنگی و مذهبی مناسب برای اجرای برنامه‌های مختلف هستند، گفت: هر ساله برنامه‌های مختلفی به مناسبت‌های متفاوت در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 245 بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد: گفت: ویژه برنامه‌های امسال دهه محرم در 50 بقعه متبرکه استان برگزار خواهند شد.

این مسوول از حضور و فعالیت 57 مبلغ در این برنامه‌ها خبر داد و یادآور شد: 90 درصد از این مبلغان بومی استان هستند که در قم تحصیل یا خدمت می کنند.

جنتی‌پور با اشاره به برگزاری 18 برنامه مختلف فرهنگی و مذهبی ویژه دهه محرم، گفت: چهار برنامه از این تعداد به صورت شاخص و ویژه برگزار خواهد شد.

وی تجمع بزرگ عاشورائیان با شعار «لبیک یا حسین (ع)» و با حضور حدود 5 هزار نفر در دومین روز از دهه محرم را نخستین برنامه شاخص این دهه عنوان کرد و گفت: این برنامه ویژه فردا، همزمان با دومین روز محرم در 8 بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: این برنامه شاخص در مرکز استان در امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده مختار (ع) و امامزاده قاسم (ع) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تجمع بزرگ عاشورائیان در شهرستان کهگیلویه در امامزاده آغامیر (ع) برگزار خواهد شد، ادامه داد: امامزاده سید محمد سرآبریز باشت محل تجمع بزرگ عاشورائیان این شهرستان است.

این مسوول، امامزاده بی بی حکیمه خاتون (س) گچساران را محل برگزاری این ویژه برنامه عاشورایی در گچساران عنوان کرد و گفت: امامزاده عسکر (ع) در شهرستان دنا نیز میزبان تجمع بزرگ عاشورئیان حسینی است.

جنتی‌پور با بیان اینکه این برنامه بزرگ عاشورایی ساعت چهار عصر در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد، گفت: اجرای مداحی، ایراد سخنرانی توسط مبلغان و و در ادامه اقامه نماز مغرب و عشاء از دیگر برنامه‌های این تجمع عظیم عاشورایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار