استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: تمامی مجموعه تیم مدیریتی استان برای ساخت پالایشگاه آناهیتا کاملاً همراه است و در این راستا آماده همکاری با هئیت مدیره و سرمایه گذاران این پروژه عظیم هستند.
کد خبر: ۳۰۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 06 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،منطقه کرمانشاه، اسدالله رازانی امروز در جلسه‌ای با مدیرعامل و اعضای هدیت مدیره پالایشگاه آناهیتا افزود: این پالایشگاه هم مصوبه سفر مقام معظم رهبری و هم دستور ریاست جمهوری را برای اجرا و ساخت دارد، لذا باید به تکلیف عمل کنیم و نسبت به ساخت آن نهایت تلاش خود را بکار گیریم.

وی با اشاره به درخواست ها و تمایل سرمایه گذاران خارجی و همچنین شرکت های سرمایه گذار در داخل کشور برای سرمایه گذاری در این طرح بزرگ اظهار داشت: این پروژه در گذشته برای اجرا با مشکلات عدیده ای روبرو بود، اما خوشبختانه در حال حاضر برای اجرای آن نه مشکلی در سرمایه گذاران و سهامداران در شرکت شستا داریم، نه اینکه با مشکل مدیریتی پروژه در داخل استان مواجه ایم، لذا باید این فرصت فراهم آمده را ارج نهیم و از این فرصت جهت تسریع در ساخت پالایشگاه آناهیتا استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: مدیرانی که در شستا برای اجرای این پروژه عظیم منصوب شده اندا از مدیران توانمند و مجرب هستند که حرف اجرایی می‌زنند و این موضوع مایه خرسندی برای تیم مدیریتی استان است، لذا نشانه های خوبی که این کار سرعت بگیرد در حال آشکار شدن است.

اجرای پالایشگاه آناهیتا منجر به ایجاد شغل و امید برای استان می شود

وی در ادامه با بیان اینکه با شروع ساخت پالایشگاه آناهیتا، شغل، شادابی و امید استان را فرا می گیرد گفت: برای جذب اعتبارات این پروژه علاوه بر استفاده از تسهیلات صندوق ذخیره ارزی، از مشارکت مردم و پذیره نویسی از عموم هم می توانیم استفاده کنیم و مهم تسریع در ساخت این پروژه است.
 
استاندار کرمانشاه خاطرنشان ساخت: این استان با مشکل بیکاری و عدم رونق اقتصادی روبرو است، لذا مسئولیت گرفته ام که مشکلات این استان را برطرف سازم. بنابراین طی چند مدت گذشته همواره برای ساخت این پروژه تلاش کرده ام و اجرای آن را جزو اولویت های کاری خود دانسته ام، زیرا این طرح زمینه ایجاد شش هزار شغل را در استان ایجاد می کند و به نوعی انواع حرفه و فعالیت در استان به راه می افتد و با اجرای این پروژه تمامی بسترها و زمینه های فعالیتی در استان متحول خواهد شد.

دولت 100 درصد از ساخت پالایشگاه آناهیتا حمایت می کند

 رازانی با اشاره به همکاری دولت در تامین اعتبارات و تسهیلات جهت ساخت پروژه گفت: سرمایه گذاری در این طرح با همکاری دولت صورت می‌گیرد و 100 درصد از اجرای آن حمایت و پشتیبانی می‌کند.
رئیس شورای اداری استان همچنین به وحدت موجود از سوی تمامی دستگاه ها و مسئولین برای اجرای کارها در استان اشاره کرد و گفت: تیم مدیریتی استان کاملاً همراه برای ساخت پالایشگاه خواهند بود و در این زمینه همه دستگاه ها آماده همکاری و پشتیبانی از اجرای طرح هستند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه از لحاظ وجود وحدت بین مسئولین و دستگاه ها در خصوص اجرای طرح ها و پروژه ها مثال زدنی است، گفت: تمامی مجموعه ها اعم از قضایی، انتظامی و دستگاه های اجرایی در استان همراه و همدل هستند و این موضوع می تواند یک پشتیبان و مزیت مناسبی برای تیم مدیریتی پالایشگاه آناهیتا جهت امیدواری و انگیزه به منظور تسریع در ساخت این پروژه باشد.

استاندار کرمانشاه در ادامه به اجرای طرح گرمسیری در استان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح عظیم همراه با پالایشگاه آناهیتا زمینه ساز تحول و پیشرفت استان خواهند بود.

به دنبال ایجاد بندر خشک در استان هستیم

رازانی در ادامه گفت: در استان کرمانشاه یعنی همان نزدیکی محل اجرای پروژه آناهیتا به دنبال ایجاد بندر خشک هستیم که از این طریق می توانیم یک مرکز بزرگ اقتصادی را در این منطقه ایجاد کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کنترل پروژه را موثرترین کار برای بررسی روند طرح ها و پروژه ها می دانم، گفت: چند ماهی است که این موضوع را برای تسریع در اجرای پروژه ها مورد توجه قرار داده ایم که کاملاً اثر بخش در اجرای پروژه ها است، لذا برای تسریع در اجرای پالایشگاه آناهیتا، این پروژه را کاملاً پیگیری خواهیم کرد و از این پس روند اجرای آن را هر ماه کنترل و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط نسبت به رفع مشکلات اجرای آن اقدام خواهیم کرد
 
رازانی کرمانشاه را استانی توانمند در تامین منابع آبی مورد نیاز پروژه های صنعتی عنوان کرد و گفت: به اذعان وزیر نیرو استان کرمانشاه استانی است که مشکلی برای تامین آب مورد نیاز صنایع ندارد، لذا مجموعه مدیریتی پالایشگاه آناهیتا هیچ دغدغه ای نسبت به این موضوع نداشته باشند.

 مهندس صالحی فروز مدیرعامل پالایشگاه آناهیتا نیز در این جلسه گفت: در حال انجام مقدمات کار برای شروع ساخت پالایشگاه آناهیتا هستیم و طبق بررسی های صورت گرفته این پالایشگاه بهترین پالایشگاه در سطح کشور از لحاظ تولید خواهد شد.
وی افزود: با توجه به همکاری مناسبی که در تیم مدیریتی استان وجود دارد و حمایت ها و پشتیبانی های استاندار از پالایشگاه آناهیتا این موضوع برای ما مایه دل گرمی است که ما هم نهایت تلاش و پیگیری خود را برای تسریع در شروع ساخت آن بکار گرفته‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار