کد خبر: ۳۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 04 May 2015
 استاندار خوزستان گفت: شرکت نفتی فعال در تالاب هورالعظیم به دلیل تمرد به دادگاه معرفی می شود.

 عبدالحسن مقتدایی در سومین جلسه ستاد استانی مقابله با ریزگردها که در استانداری خوزستان تشکیل شد، از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان خواست که شرکت توسعه نفت و مسوول هماهنگی پروژه های نفتی را به دلیل تمرد، حضور نیافتن در کارگروه های استانی و پایبند نبودن به تعهدات در تالاب هورالعظیم به دادگستری معرفی کند.

وی افزود: لایحه قانونی ضد شرکت نفت در اسرع وقت تنظیم و فعالیت این شرکت در تالاب هورالعظیم تا دو سه روز آینده متوقف، تا وضعیت آن روشن شود.

مقتدایی اضافه کرد: نبود پایبندی شرکت نفت به تعهدات خود در زمینه محیط زیست و مقابله با ریزگردها،باعث شده که وضعیت بحرانی در استان ایجاد شود.

استاندار خوزستان همچنین از اجرایی شدن ماده 19 استانداردسازی در و پنجره ها در امسال خبر داد و گفت: یکی از راه های مقابله با اثرات ریزگردها استانداردسازی ساخت و ساز و از جمله در و پنجره های ساختمان هاست بر همین اساس لزوم رعایت استانداردها از امسال در مراکز دولتی و ساخت و سازهایی که با بودجه دولتی اجرا می شود، الزامی خواهد شد.

وی افزود: استانداردسازی در و پنجره ها در ساخت و سازهای مراکز آموزشی و مسکونی از سال آینده در دستورکار خواهد بود.

به گفته وی، تسهیلات ارزان قیمت برای استانداردسازی ساختمان و ایمن سازی در مقابل گرد و غبار به متقاضیان در نظر گرفته می شود.

مقتدایی با تاکید بر تدوین سند جامع مقابله با ریزگردها تا خرداد امسال گفت: برنامه ششم توسعه از سال آینده آغاز می شود و سند جامع مقابله با ریزگردها باید در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار