بازرسی و نمونه‌برداری از 52 واحد صنفی طلا و جواهر، صدور 71 مورد پروانه آسانسور و صدور 742 مورد گواهینامه انطباق محصول، بخشی از عملکرد اداره استاندارد شهرستان ملایر طی یک‌سال گذشته است.
کد خبر: ۳۱۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 15 October 2016
رئیس اداره استاندارد شهرستان ملایر گفت: بازرسی و نمونه‌برداری از 52 واحد صنفی طلا و جواهر، صدور 71 مورد پروانه آسانسور و صدور 742 مورد گواهینامه انطباق محصول، بخشی از عملکرد اداره استاندارد شهرستان ملایر طی یک‌سال گذشته است.

داریوش خالقی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با عملکرد یک‌ساله اداره استاندارد ملایر در حوزه نظارت، آزمون و صادرات، افزود: طی یک‌سال گذشته 93 مورد بازدید فنی از واحدهای تولیدی، 15 مورد نظارت منجر به صدور پروانه استاندارد، 59 مورد نظارت منجر به تمدید پروانه، یک مورد تعلیق پروانه استاندارد و 6 مورد ابطال پروانه استاندارد داشته‌ایم.

وی به بررسی 1011 مورد صحت عملکرد ترازوهای کسب و 416 مورد بررسی صحت عملکرد نازل‌های سوخت اشاره کرد و افزود: 1033 مورد آزمون فرآورده‌های تولید و صادراتی و 87 مورد بازرسی باسکول‌های ثابت همکف توسط کارشناسان این اداره صورت پذیرفته است.

خالقی ادامه داد: این اداره در حال حاضر علاوه بر پرسنل اداری از 2 آزمایشگاه و یک شرکت بازرسی در بخش خصوصی که در شهرستان مستقر است، در راستای انجام بازرسی و آزمون در بخش کالاها و خدمات بهره می‌گیرد.

وی عنوان کرد: حوزه جغرافیایی تحت نظارت این اداره شامل شهرستان‌های ملایر و نهاوند است و در اموری که این اداره فاقد نیروی متخصص است، اجرای استانداردها به صورت متمرکز توسط اداره‌کل استاندارد استان همدان صورت می‌پذیرد.

رئیس اداره استاندارد ملایر در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه اثرگذار و نقش استاندارد در حوزه‌های مختلف زندگی افراد جامعه اشاره کرد و گفت: امسال چهاردهم اکتبر، روز جهانی استاندارد، با شعار "استانداردها، اعتماد سازنده" همراه شده است.

خالقی افزود: تاریخچه سازمان ملی استاندارد ایران به سال 1304 و تصویب قانون اوزان و مقیاس‌ها برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه اداره استاندار ملایر با قدمت بیش از 50 سال در اوایل دهه 1340 با هدف نظارت بر صادرات خشکبار در شهرستان تأسیس شد، ادامه داد: طی چند سال گذشته با افزایش توان تخصصی و کارشناسی نسبت به انجام و اجرای امور استاندارد در دیگر بخش‌های صنعت و در حدود مسئولیت‌های تعریف شده، اقدامات خوبی داشته‌ایم.

خالقی تصریح کرد: امروزه رعایت استاندارد و اهمیت بحث و لزوم شاخص‌های استاندارد در سطح رفاه عمومی، اعتمادسازی را موجب شده و در ارتقاء سلامت اجتماعی نقش مهم و کلیدی ایفا می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار