جانشین انتظامی استان همدان گفت: پرونده کلاهبرداری بزرگ اینترنتی از سال گذشته در پلیس فتای همدان در جریان بود که در نهایت با شناسایی عوامل اصلی این باند و بازجویی از آنها این پرونده ششم اردیبهشت امسال بسته شد.
کد خبر: ۳۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 05 May 2015
جانشین انتظامی استان همدان از شناسایی هفت نفر که از زندان رجایی شهر کرج با همکاری یک زن در بیرون از زندان اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می کردند خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر خرمروی افزود: یک باند کلاهبرداری اینترنتی با استفاده از عامل اصلی خود در بیرون از زندان اقدام به ارسال پیامک هایی با مضمون برنده شدن در جشنواره های مختلف و فریب شهروندان می کرد.
وی اضافه کرد: این پیامک ها با استفاده از یک هزار و 100 خط تلفن همراه برای بیش از پنج هزار و 250 نفر ارسال شده است که در نهایت کلاهبرداران موفق به اغفال 290 نفر و تخلیه حساب آنها شدند.
وی اظهار کرد: اعضای این باند با هدایت طعمه به سمت عابر بانک، رمز و گذر واژهای مورد نیاز را دریافت کرده و به صورت اینترنتی یا کارت به کارت حساب بانکی افراد را تخلیه می کرد.
جانشین انتظامی استان همدان اضافه کرد: پس از شکایت فردی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات همدان قرار گرفت که یکی از اعضای باند بزرگ کلاهبرداری اینترنتی دستگیر شد.
سرهنگ خرمروی اضافه کرد: افراد متخلف اقدام به کلاهبرداری در استان های تهران، همدان، زنجان و البرز کرده بودند که ماموران پلیس فتا پس از چندین نوبت تحقیقات غیرمحسوس در این استان ها اعضای این باند را شناسایی کردند.
وی افزود: تحقیقات صورت گرفته از اعضای این باند گویای این است که متخلفان موفق به برداشت غیرمجاز از حساب 209 نفر به میزان 11 میلیارد و 86 میلیون و 262 هزار ریال با استفاده از خطوط تلفن همراه شدند.
وی یادآوری کرد: پرونده کلاهبرداری بزرگ اینترنتی از سال گذشته در پلیس فتای همدان در جریان بود که در نهایت با شناسایی عوامل اصلی این باند و بازجویی از آنها این پرونده ششم اردیبهشت امسال بسته شد.
وی گفت: اعضای این باند شامل هفت مرد و یک زن است که یکی از زندانیان با استفاده از همسر خود که در بیرون از زندان به سر می برد این کلاهبرداری اینترنتی را طراحی کرده بود.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار